کد مطلب: 46035
 
احزاب در هفته‌ای که گذشت؛
از حاشیه‌های داغ مراسم ختم همسر رحیمی تا سیاست‌زدگی جامعه
اصلاح‌طلبان با "واقع‌گرایی" در انتخابات 92 پیروز شدند، از دولت یازدهم حمایت مشروط می‌کنیم، چگونگی صف‌آرایی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، 8 ماه مانده تا انتخابات مجلس دهم از مهم‌ترین عناوین خبری این هفته گروه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران بودند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۳
 
به گزارش زاهدانه اصلاح‌طلبان با "واقع‌گرایی" در انتخابات 92 پیروز شدند، از دولت یازدهم حمایت مشروط می‌کنیم، چگونگی صف‌آرایی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، 8 ماه مانده تا انتخابات مجلس دهم از مهم‌ترین عناوین خبری این هفته در باشگاه خبرنگاران بود.
 
**خروج فضای انتخاباتی از محدوده قانونی، جامعه را "سیاست‌زده" می‌کند
 
مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه برای جلوگیری از تخلفات احتمالی در انتخابات آتی باید فعالیت‌های حزبی بیشتر شود گفت: خروج فضای انتخاباتی از محدوده قانونی، جامعه را "سیاست‌زده" می‌کند.
 
**حدادعادل: شرایط ما با 4 سال پیش تفاوت دارد/ باید برای انتخابات مهم امسال آماده باشیم
 
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: شرایط ما با 4 سال پیش فرق دارد، انتخابات اسفند 94 با اسفند 90 از نظر اجتماعی، سیاسی و اوضاع داخلی و خارجی فرق دارد و لذا ما باید در روش‌هایمان تجدیدنظر کنیم.
 
**هاشمی رفسنجانی: قانون جدید انتخابات، مترقی و منشاء آثار مطلوبی در کشور خواهد بود
 
مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز(شنبه) به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد و با تصویب چهار بند دیگر از سیاست‌های کلی انتخابات، تصویب این سیاست‌ها را مجموعاً در قالب 23 بند به اتمام رساند که جهت تأیید نهایی تقدیم رهبر معظم انقلاب خواهد شد.
 
**پیش‌نویس اساسنامه‌ و ساختار تشکیلات جبهه یکتا تهیه شد/ دیدار با آیات مصباح، موحدی‌کرمانی و یزدی
 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیدار اعضای جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی با آیات مصباح، موحدی‌کرمانی، یزدی، نوری همدانی و حسینی بوشهری خبر داد.
 
**عارف: جریان اصلاحات، چاره‌ای جز پیروزی در انتخابات مجلس ندارد
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه جریان اصلاحات چاره‌ای جز پیروزی در انتخابات مجلس ندارد، گفت: ما باید به دنبال عبور از موانع بوده و با احترام کامل به قانون، در پی رفع مشکلات و معضلات باشیم.
 
**حرکت خوبی از طرف اصولگرایان برای رسیدن به وحدت آغاز شده است
 
رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه اصولگراها باید شرایط فعلی را بیشتر درک کنند تا انسجام و وحدت‌شان بیش از پیش شود، گفت: حرکت خوبی از طرف اصولگرایان برای رسیدن به وحدت آغاز شده است.
 
**دولت نهم و دهم اعتقادی به فعالیت‌های حزبی نداشت
 
عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه دولت نهم و دهم اعتقادی به فعالیت‌های خانه حزبی نداشت، گفت: این اعتقاد باعث شد تا شرایط برای خانه احزاب سخت‌تر شود و عملا در آن مقطع شاهد برخورد وزارت کشور با خانه احزاب بودیم.
 
**16 شاخص آیت‌الله موحدی کرمانی برای جبهه تازه تاسیس/ "یکتا" باعث تحول در کشور خواهد شد
 
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جبهه یکتا باعث تحولاتی در کشور خواهد شد، گفت: جبهه یکتا به عنوان تشکلی که تازه فعالیت خود را شروع می‌کند، باید به دنبال جایگزینی اصلح‌ها باشد حتی اگر فرد اصلح در جمع آن‌ها نباشد.
 
**هدف از وحدت اصولگرایان، اقتدار امت اسلام است/ وحدت با عزم جدی تحقق می‌یابد
 
دبیرکل جامعه ایثارگران با بیان اینکه هدف وحدت اصولگرایان، اقتدار امت اسلام است، گفت: ما می‌خواهیم با وحدت اصولگرایان امت اسلام انسجام پیدا کند و همچنین به اهداف عالیه انقلاب دست یابیم.
 
**نامگذاری امسال یک توطئه بزرگ داخلی را خنثی کرد
 
وزیر سابق اطلاعات گفت: من به عنوان کسی که در دوره‌ای مسئولیت داشته‌ام و از برخی اخبار پشت پرده مطلع هستم تأکید می‌کنم که نامگذاری امسال به عنوان همدلی و همزبانی از سوی رهبر انقلاب یک توطئه بزرگ داخلی را خنثی کرد چون همه تلاش استکبار این است که کشور را دوقطبی کند.
 
**اگر قرار شود یکتا به عنوان حزب سیاسی عمل کند، حتما مجوز لازم را خواهیم گرفت
 
یک عضو جبهه تاسیس یکتا گفت: اگر قرار شود در یکتا به عنوان حزب سیاسی عمل کنیم حتما مجوز لازم را خواهیم گرفت.
 
**جامعه ما سیاست‌زده شده است/ اصلاح‌طلبان با "واقع‌گرایی" در انتخابات 92 پیروز شدند
 
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها معتقد است که اصلاح‌طلبان در انتخابات 92 با "واقع‌گرایی" پیروز شدند و باید تردیدی در دفاع از دولت نداشته باشند.
 
**خرازی: از دولت یازدهم حمایت مشروط می‌کنیم/ "ندا" به باورهای اصلاح‌طلبی مدنظر امام (ره) اعتقاد دارد
 
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: اگر برخی می‌خواهند از حزب ندا عبور کنند، عبور کنند اما حزب ندا از اصلاحات عبور نمی‌کند؛ چون به باورهای اصلی اصلاح‌طلبی که مدنظر امام (ره) و خون شهداست،‌ اعتقاد دارد.
 
**مشایی: در این دو سال مصاحبه نکرده‌ام و از این به بعد هم مصاحبه نخواهم کرد
 
اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق گفت: من در این دو سال مصاحبه نکرده‌ام و از این به بعد هم مصاحبه نخواهم کرد.
 
**ضرغامی: هیچ برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات مجلس ندارم/ مردم فکت‌شیت ایرانی را صادر کردند
 
رئیس سابق سازمان صداوسیما گفت: هیچ برنامه‌ای برای حضور در انتخابات مجلس ندارم.
 
**فعالیت جبهه یکتا کاملا گفتمانی است
 
وزیر سابق ورزش و جوانان معتقد است که فعالیت جبهه یکتا به صورت فعالیت گفتمانی است البته گفتمانی و نظری‌بودن فعالیت جبهه یکتا به معنای عدم حضور در انتخابات آینده نخواهد بود.
 
**از غیب شدن احمدی‌نژاد تا حضور نماینده اصلاح‌طلب + تصاویر
 
مراسم ختم همسر محمدرضا رحیمی با حاشیه‌های سیاسی همراه بود که می‌توان به حضور رئیس‌جمهور سابق به همراه وزرای کابینه‌اش و حضور مشاور جنجالی و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی‌اش اشاره کرد.
 
**چگونگی صف‌آرایی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، 8 ماه مانده تا انتخابات مجلس دهم
 
حدود 8 ماه به انتخابات مانده ولی هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب به عنوان دو طیف اصلی کشور تلاش دارند تا از طُرُق گوناگون به راهی برای پیروزی در میدان انتخابات 94 دست یابند.
 
**هاشمی‌رفسنجانی: امیدوارم قیامت شرمنده شهدا نباشیم
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت بازگشت قهرمانانه غواصان شجاع هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: امیدوارم در مسیر زندگی، راه و آرمان شهدا را که متعلق به همه مردم متدین و غیور ایران اسلامی است فراموش نکنیم و فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.
 
**مهم‌ترین مسأله در انتخابات مجلس دهم، حضور گسترده مردم است
 
عضو جبهه یکتا، مهم‌ترین مسأله در انتخابات مجلس دهم را حضور گسترده مردم دانست و گفت: مردم مانند همیشه در صحنه انتخابات پرشور حضور می یابند.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark