کد مطلب: 63027
 
دشمن سعی در تلخ کردن ایام دارد؛
انتخابات عامل وحدت و شور در جامعه
انتخابات امری است که می‌تواند عامل وحدت، شور، شوق در جامعه باشد اما دشمن این فرصت را تبدیل به عامل واگرایی و اختلاف می‌کند و شیرینی این ایام را به تلخی می‌کشد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۸
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، انتخابات امری است که می‌تواند عامل وحدت، شور، شوق در جامعه باشد و به‌واسطه آن نسیم تازه‌ای در کشور وزیدن گیرد؛ اما دشمن این فرصت را تبدیل به عامل واگرایی و اختلاف می‌کند و شیرینی این ایام را به تلخی می‌کشد.

 صحنه انتخابات همواره مظهر اقتدار ملی بوده، انتخابات به معنای سهیم بودن همه مردم ایران در سرنوشت و خلق برگ جدیدی در اوضاع کشور هستند.
 طبق آنچه که در تاریخ این کشور همواره رخ‌داده دشمن قطعاً سناریوهای مختلفی را برای انتخابات ۱۱ اسفندماه برنامه‌ریزی کرده است.

 رهبر بابصیرت انقلاب اسلامی که همواره با رهنمودهای خود این کشور را هدایت می‌کند با بینش بلند خود از در ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری و در دیدار با کارگذاران ضمن اشاره به انتخابات چهار رکن اساسی را یعنی مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت را متذکر شد.

 ایشان به‌عنوان دیده‌بان بصیر انقلاب متوجه بودند که دشمن چه طراحی برای کشور دارد؛ لذا موضوع انتخابات را به‌گونه‌ای ویژه پرداختند تا همه مسئولان و مردم جامعه به نحوه احسن وظیفه خود را انجام دهند.
 
 دشمن با سناریو به دنبال کاهش مشارکت است
 علی حیدری، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: یکی از سناریوهای دشمن بحث تحریم انتخابات است و برخی از جریانات به‌صراحت برنامه‌ریزی خود را عنوان کردند؛ اما آنچه که از رفتار سیاسی مردم شریف و بصیر ایران دیدیم بی‌توجهی به تحریم‌ها و اوامر دشمنان در صحنه سیاسی است.

 وی ادامه داد: دشمن به‌شدت به دنبال کاهش مشارکت مردم است و از سال‌های گذشته شروع به برنامه‌ریزی کرده است به گفته برخی منابع حداقل از سه سل گذشته اتاق فکر آنان مشغول برنامه‌ریزی برای کم‌رونق کردن انتخابات با مشارکت پایین و ایجاد اختلال هستند.

 روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای تصریح کرد: آنان از جریان سیاه‌نمایی و جریان تحریف استفاده می‌کنند تا خلأها و ضعف‌ها بزرگ دیده شود در راهبرد کاهش مشارکت ممکن است حتی از ترور نیز استفاده کند.

 وی افزود: اقدامات دشمن با دست‌کاری ذهنی انجام می‌شود و بی‌اعتبارسازی را به دنبال دارد انتخابات را زیر سؤال می‌برند و در سلامت انتخاب مردم را دچار شک و تردید می‌کنند، با القای تقلب به‌گونه‌ای نشان می‌دهند که مردم در این انتخابات هیچ‌گونه نقشی ندارند و ناامنی روانی را ایجاد می‌کنند.

 حیدری تشریح کرد: ایجاد فضای غیراخلاقی و پرتنش دام بزرگی است که فضای توهین و تخریب را به دنبال دارد که رگه‌های از این امر در جامعه نیز دیده می‌شود.

 وی ادامه داد: نباید اختلافات را بلد و پررنگ کرد باید از زیرسؤال‌بردن چهره‌های مختلف اجتناب کنیم مقام معظم رهبری همواره به انتخابات اخلاقی اشاره دارند.

 روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای اذعان کرد: سناریو دیگر دشمن موضوع ناکارآمد سازی است آنان می‌خواهد در افکار عمومی و مردم اختلال ایجاد کند تا مردم نتواند افراد اصلح را شناسایی کنند.

 وی افزود: با فضاسازی رسانه‌ای افرادی را بر می‌گزیند که جریان‌های هم سو با غرب دارند و با افراد انقلابی را مورد هجمه قرار می‌دهند، برخی عقیده دارند وزن‌کشی در خیابان‌ها انجام شود و این به معنای اغتشاش و ناامنی است و با ایجاد اغتشاش و ناامنی دشمن به اهداف خود دست پیدا می‌کند.

 حیدری اظهار کرد: در بحث ایجاد ناامنی هدف دشمن تنها برای کاهش مشارکت است زمانی که فضا ناامن شد مخاطب برای حضور در صحنه دچار ترس و تردید می‌شود.

 وی ادامه داد: در کشورهای مختلف بارها انتخابات لغو یا به‌تعویق‌افتاده است؛ اما در ایران اسلامی در شرایط گوناگون حتی در شرایط جنگی انتخابات به‌موقع انجام شده است.

 روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای مطرح کرد: دشمن با شگردهای رسانه‌ای در ابعاد مختلف، جنگ روانی را برای ما تعریف کرده است و بر این جنگ روانی و شناختی دشمن به دنبال دست‌کاری ذهنی مخاطب خود است که بدین‌وسیله برنامه‌های خود را پیش برد.

 وی در پایان گفت: از انواع شگردهای رسانه استفاده می‌کنند تا واقعیت‌ها را برعکس نشان دهند و با سیاه‌نمایی نقاط ضعف را برجسته و نقاط قوت کوچک‌نمایی کنند.
 
 انتهای خبر/
 
 
Share/Save/Bookmark