کد مطلب: 43830
 
ایران قدرت تأثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی/ توطئه دشمنان علیه ایران جواب معکوس داده است
وزیر کشور با حضور در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر کشور گفت: با توجه به تحولات و شرایط منطقه‌ای، ایران این امر را به خوبی به دشمنان خود القا کرده است که باید کشورمان را به عنوان یک قدرت بین‌المللی و منطقه‌ای بپذیرند.
تاریخ انتشار : شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
ایران قدرت تأثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی/ توطئه دشمنان علیه ایران جواب معکوس داده است
 
به گزارش زاهدانه ، "عبدالرضا رحمانی‌فضلی" با حضور در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر کشور اظهار داشت: حرکتی که در این 36 سال اتفاق افتاد همواره باید مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد، چرا که این حرکت، حرکت عظیمی بود و اگر تحلیل درستی از آن نداشته باشیم شاید نتوانیم قدر و منزلت، شکرگزاری آن را به درستی به جا آوریم.
 
وی ادامه داد:‌ هیچ اندیشمند و تحلیل‌گر سیاسی در مقاطع سال‌های 55، 56، 57 در تحلیل‌هایش وقوع این انقلاب را پیش بینی نمی‌کرد و با توجه به حمایت‌های غرب از نظام شاهنشاهی کسی فکر نمی‌کرد این نظام فروپاشد.
 
وزیر کشورمان تصریح کرد: نوری در آسمان ایران جرقه زد و امام(ره) در آن شب‌های ظلمانی دهه 40 علمداری این نور را در آن ظلمات تاریک فضای ایران به دست گرفت و یاران پیوسته به او ایمان آورده و او را همراهی کردند.
 
رحمانی‌فضلی افزود: شهدا جرقه‌هایی بودند از نور که در آسمان ایران درخشیدند و هنگامی که همه این نورها به هم پیوستند، انفجار نور رخ داد که همان انقلاب اسلامی ایران بود.
 
وزیر کشورمان تأکید کرد: پس از انقلاب همه فکر می‌کردند با توجه به دسیسه‌های غرب در مدت زمان کوتاه می‌توانند این انقلاب را منحل کنند اما لطف خدا و ایستادگی مردم و هدایت‌های امام(ر) و رهبری انقلاب ما را در جایگاهی قرار داد که امروز سی و هفتمین سالگرد پیروزی آن را جشن گرفته و شکرانه آن را به جا می‌‌آوریم.
 
وی اضافه کرد: ما امروز توانسته‌ایم در حوزه سیاست داخلی به ثبات، اقتدار و نشاط برسیم و توانستیم نظام جمهوری اسلامی را هرچه پویاتر و شتابنده در منطقه هدایت کنیم.
 
رحمانی‌فضلی ادامه داد:‌ ایران کار مهمی(انقلاب اسلامی) را انجام داد، چرا که می‌دیدیم پیش از آن ساختارهای سیاسی، اقتصادی و... مبتنی بر استبداد وجود داشت که مردم ما اراده کرده و آن را برهم زدند.
 
وزیر کشورمان افزود: نقل و انتقال از آن ساختار استبدادی به ساختار مردمی کار دشواری بود که این موضوع مقارن شد با توطئه دشمنان ما تا شرایطی فراهم شود که کشور سقوط کند مانند جنگ تحمیلی و تحریم‌ها.
 
وی با اشاره به ناامنی‌های منطقه‌ای تصریح کرد: ما در منطقه‌ای قرار داریم که اطراف ما ناامنی در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و... وجود دارد.فرقه‌سازی‌ها یکی از ناامنی‌های منطقه‌ای است و در حوزه بین‌المللی می‌توان به تبلیغات،‌ توهین‌ها، جسارت‌ها و تحریم‌ها اشاره کرد اما جمهوری اسلامی ایران با توجه به این شرایط راه خود را ادامه داده و به دشمنان خود القا کرده است که ایران یک قدرت تأثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی است و هر توطئه‌ای که آن‌ها در پی اجرای آن در منطقه بودند جواب معکوس داده و به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شده است.
 
وزیر کشورمان اضافه کرد: وجود فرقه‌های تکفیری به دنیا نشان داد که این فرقه‌های دست ساخته به جز خشونت و بدعت هیچ چیزی را به ارمغان نخواهد آورد.

وی ادامه داد: چهره اسلامی که ایران ارائه می‌دهد، درخشندگی آن بیشتر شده، امروز مردم ایران، لیبی، مصر می‌دانند که ایران حامی آن‌هاست. از طرف دیگر در عراق شاهد شکل‌گیری هسته‌های مقاومت به شکل بسیج ایران هستیم.
 
رحمانی‌فضلی اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که بار دیگر در تاریخ معاصر تکرار شده است. یکی جنگ جهانی اول که شاهد فروپاشی امپراتوری عثمانی و به عبارتی تقسیم قدرت در اروپا بودیم. و دیگری نیز جنگ جهانی دوم بود که دنیا به دو بلوک غرب و شرق تقسیم شد که ایران هیچ نقشی در این دو دوره نداشت.

وزیر کشورمان تأکید کرد:‌ پس از فروپاشی شوروی سابق و انقلاب اسلامی می‌بینیم که ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای مورد قبول همگان است.
 
وی افزود: برای برقراری حکومت اسلامی و آرمان‌های انقلاب باید یوم‌الله‌ها را یاری کنیم که 22 بهمن یکی از این یوم‌الله‌ها است.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به مؤلفه‌های اصلی قدرت در انقلاب اسلامی اظهار داشت: اعتقادات دینی، یکی از مؤلفه‌های قدرت انقلاب است و امروز در رقابت‌های کنونی می‌بینیم که دنیا در مسیر رقابت ارزش‌ها قرار گرفته است که می‌توان به مواجهه لیبرالیسم با اعتقادات دینی اشاره کرد. در نتیجه باید دین خدا را یاری کنیم چرا که این موضوع هرگز قابل اهمال و گذشت نخواهد بود.
 
وزیر کشورمان با اشاره به دومین عنصر از مؤلفه‌های اصلی انقلاب گفت: دومین عنصر اختصاص دارد به رهبری در انقلاب اسلامی و امام(ره) به عنوان رهبر دینی و رهبری که بر دل‌ها حکومت می‌کرد تجلی‌بخش این عنصر بود. همچنین همه مردم با امام(ره) خود یکی شده و یک حرف داشتند و پس از آن نیز وجود مقام معظم رهبری که این انقلاب را تداوم بخشیده است.
 
وی تصریح کرد: هنگامی که ولایت را به عنوان ولی امر مسلمین قبول می‌کنیم، در تمامی جهات است.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به عنصر سوم از مؤلفه‌های اصلی قدرت در انقلاب گفت: عنصر سوم ما مردم است و انقلاب ما بیعتی از اعتقادات، رهبری و مردم است و ما باید مردم را داشته باشیم چرا که مردم قدرت خود را در قالب مردم‌سالاری دینی به ما واگذار کردند.
 
وزیر کشورمان افزود: اکنون 36 سال تجربه داریم که پیشرفت‌های ما در زمینه علمی، اقتصادی، نفوذ قابل قیاس با گذشته نیست.
 
وی تصریح کرد: امروز رسانه‌ها، تکنولوژی انحصاری نبوده و همه چیز از انحصار قدرت‌ها بیرون آمده است.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر وحدت و انسجام اظهار داشت: 22 بهمن انتقال تجربیات به نسل جوان است و باید تلاش کنیم تا مراسم مربوط به این روز را با شکوه و حضور مردمی برگزار کنیم.
 
وزیر کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: تصمیمی که رئیس جمهور محترم برای این ایام اتخاذ کرده‌اند به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است که تمام امکانات خودشان را در اختیار شهرها قرار دهند و وزارت کشور به عنوان متولی آن به اجرای آن خواهد پرداخت، حتی ما نیز به بهیاری‌ها اعلام کرده‌ایم که حضور پررنگی در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/‌
Share/Save/Bookmark