کد مطلب: 43010
 
تاسیس کمیته مشترک معاونت حقوقی ریاست جمهوری و قوه قضاییه
معاون حقوقی رئیس جمهور و معاون فرهنگ عمومی قوه قضاییه درباره همکاری‌های حقوقی و تعاملات دو جانبه در حوزه فرهنگ حقوقی و قضایی گفتگو کردند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
به گزارش زاهدانه ، «سیدمحسن حاجی بابائیان»، معاون فرهنگ عمومی قوه قضاییه با «الهام امین زاده» معاون حقوقی رئیس جمهور درباره همکاری‌های حقوقی و تعاملات دو جانبه در حوزه فرهنگ حقوقی و قضایی گفتگو کردند.




حاجی بابائیان در این دیدار با اشاره به این که با شیوه‌های دستوری و بخشنامه‌ای نمی‌توان فرهنگ سازی کرد، به ارتقاء فرهنگ حقوقی وقضائی جامعه با محوریت قانون مداری، حق گرائی، عدالت محوری و انضباط اجتماعی، ترویج فرهنگ صلح وسازش و رجوع به داوری سنتی، آگاه سازی جامعه درخصوص جرم واعمال مجرمانه، حقوق وتکلیف فردی واجتماعی ومعرفی صحیح نظام قضای اسلامی به جامعه تاکید کرد.چ

وی اظهار داشت: فرآیند فرهنگ‌سازی باید با همکاری همه مردم از دوران کودکی آغاز و استمرار پیدا کند.

معاون فرهنگ قوه قضاییه همکاری‌های مشترک و رویکرد تعاملی دستگاه‌های اجرایی و قوه قضاییه را برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی موثر و لازم خواند و با بیان این که وجود پیوست فرهنگی قوانین یکی از راهکارهای مهم درتحقق اجرای قانون درجامعه است، خواستار برنامه ریزی و تخصیص اعتبارمالی برای تهیه پیوست فرهنگی قوانین و مصوبات دولت و همکاری مجلس شورای اسلامی دراین خصوص شد.

حاجی بابائیان بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های هنر، رسانه، نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری‌ها برای ارتقاء آگاهی‌های حقوقی مردم و فرهنگ قضایی جامعه تاکید کرد.

همچنین در این دیدار، «الهام امین زاده»، معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این‌ که دستگاه‌های مختلف ملزم به اقدام در راستای تحقق حقوق و قوانین هستند افزود: رویکرد قوه قضائیه در حوزه فرهنگ عمومی با محوریت ارتقاء فرهنگ قانون مداری و رعایت حقوق شهروندی در جامعه امری مبارک و شایسته است.




وی همچنین با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی مردم و تاثیر آن در قانون مند شدن جامعه، از اقدامات و برنامه‌های معاونت فرهنگی در قالب اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی با ابزار و ادبیات رسانه‌ای، هنری، فرهنگی و تربیتی تقدیر و آمادگی معاونت حقوقی را برای همکاری اعلام کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان پیشنهاد داد کمیته مشترک همکاری برای تبادل تجربیات و اقدامات همسو با این اهداف با معاونت فرهنگی قوه قضاییه تشکیل شود.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark