کد مطلب: 62703
 
لزوم توسعه زیرساخت‌های ورزشی در زاهدان؛
نشاط و سلامتی جامعه در سایه نشاط و تحرک افراد جامعه است
برای داشتن جامعه‌ای سالم، فعال و پویا باید شرایط ورزش را در سطح جامعه گسترش داد.
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، برای داشتن جامعه‌ای سالم فعال و پویا باید سعی کرد تا فرهنگ ورزش در جامعه نهادینه شود و تاحدامکان شرایط ورزش‌کردن را در سطح جامعه گسترش داد هر جامعه‌ای نیاز به افراد سالم و شاداب دارد.

گسترش ورزش در جامعه باعث می‌شود علاوه بر پویایی جامعه افراد از بزهکاری آسیب‌های اجتماعی مختلف در امان باشند هر چقدر که در جامعه روحیه ورزشکاری بالاتر رود تمایل به جرم و جنایت در جامعه کمتر می‌شود.

باتوجه‌به اهمیت حفظ سلامت شهروندان کاهش ناهنجاری‌ها در سطح جامعه توسعه و ساخت زیربناهای لازم برای ایجاد شرایط بهتر ورزش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در مناطق مختلف استعدادهای فراوانی در زمینه ورزش وجود دارد که به علت کمبود منابع لازم ممکن است این استعدادها هیچ‌وقت شکوفا نشود.

توسعه زیرساخت‌های و آماده‌کردن تجهیزات لازم باید در دستور کار مسئولان و نهادهای مربوطه قرار گیرد تا باعث روحیه بخشی، ایجاد امید و انگیزه برای شهروندان شود زاهدان یکی از شهرهایی است که درحال‌توسعه است و در مناطق مختلف آن این نیاز به‌شدت احساس می‌شود.

خواجه یکی از شهروندان زاهدانی ساکن مهرشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: حفظ نشاط و سلامتی در جامعه بسیار اهمیت دارد مهرشهر یکی از مناطقی در زاهدان است که مجتمع‌های زیادی دارد؛ ولی به امر ورزش در این منطقه توجهی نشده در مهرشهر نبود ورزشگاه و سالن‌های ورزشی به‌شدت احساس می‌شود بسیاری از خانواده‌ها برای ورزش‌کردن باید به منطقه زیباشهر بروند.

وی ادامه داد: رفت‌وآمد به منطقه زیباشهر برای کلاس‌های ورزشی باتوجه‌به زمانی که باید صرف شود و هزینه‌های رفت‌وآمد امری دشوار است و باتوجه‌به شهریه کلاس‌های ورزشی به‌هیچ‌عنوان برای خانواده مقرون‌به‌صرفه نیست.

یادگارزائی یکی دیگر از شهروندان مهرشهر عنوان کرد: بسیاری از ساکنین مجتمع‌های مهرشهر تمایل دارند که مکانی برای ورزش داشته باشند به‌خصوص بانوان مهرشهر، دراین‌خصوص سعی کردیم با استفاده از ظرفیت سوله‌های ورزشی مدارس حداقل مکانی را برای ورزش فراهم کنیم، با مدارس به توافق‌هایی رسیدیم؛ ولی متأسفانه باتوجه‌به طراحی سوله‌ها برای دانش‌آموزان شرایط لازم و مناسب را برای استفاده نداشت.

برای احداث مکان‌های ورزشی باید زمین‌هایی با کاربری ورزشی داده شود
رسا ریگی، سرپرست اداره ورزش و جوانان زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: کاربری ورزشی در منطقه مهرشهر از سمت شهرداری باید داده شود و در حال حاضر کاربری ساحلی با همکاری شهرداری داده شده است.

وی ادامه داد: این زمین در محیط پارک است که به همت شهرداری به سازمان امور ورزش و جوانان داده شده و باید سایر اقلام و تجهیزات برای آن تهیه شود که در این راستا مکاتبات لازم انجام شده است و در تلاش هستیم که در هفته تربیت‌بدنی این مسابقات شروع شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان زاهدان در ارتباط با استفاده از سوله‌های ورزشی مدارس تشریح کرد: این سوله‌ها متعلق به آموزش‌وپرورش است و بیشتر استفاده از این سوله‌های ورزشی تنها برای استفاده از دانش‌آموزان است در برخی موارد مثل برگزاری مسابقات طی تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش امکان استفاده از این سوله‌های ورزشی وجود دارد.

وی در ارتباط با تأسیس باشگاه‌های خصوصی افزود: در کمیسیون ماده پنج افرادی که متقاضی تأسیس باشگاه هستند مدارک موردنیاز را در سایت m5.msy.gov.ir مثل مدارک عدم اعتیاد، لیسانس تربیت‌بدنی، کارت مربیگری و... بارگذاری می‌کنند.

ریگی تصریح کرد: طرحی به نام موافقت اصولی بدون زمین نیز وجود دارد که بیشتر در بخش خصوصی ی است و متقاضیان با طرح‌های توجیهی برای تأسیس باشگاه و با طی روال کاری در سامانه مذکور m5.msy.gov.ir ثبت‌نام را انجام می‌دهند.

وی در پایان با اشاره به روند درخواست تأسیس باشگاه ورزشی در آن منطقه گفت: درخواست طرح توجیهی بعد از بارگذاری در سایت به سازمان ورزش و جوانان زاهدان ارجاع داده می‌شود و بعد از تأیید به اداره کل ورزش و جوانان ارجاع داده می‌شود که در نهایت بعد از تأیید نهایی پروانه بهره‌برداری بدون زمین از سمت اداره ورزش و جوانان داده می‌شود سپس باید مجوزهای لازم را از فرمانداری و منابع طبیعی دریافت کنند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark