کد مطلب: 62939
 
کارشناس اجتماعی:
تغییر سرنوشت برعهده مردم است
کارشناس اجتماعی گفت: خداوند به انسان‌ها اراده و اختیار را به انسان‌ها عطا کرده و تغییر سرنوشت برعهده مردم است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۹
 
مرضیه کیخائی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» ضمن تبریک دهه فجر بیان کرد: در سوره رعد آیه ۱۱ خداوند می‌فرمایند: «لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَییِرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَییِرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ» سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خود سرنوشت خود را تغییر دهند.

 وی ادامه داد: این ایه به اراده و اختیار انسان‌ها برای تغییروتحول وضعیتشان اشاره دارد خداوند این ویژگی اراده و اختیار را به انسان‌ها عطا کرده است که هم مسیر زندگی خود و هم جامعه را تغییر دهند.

 کارشناس اجتماعی تصریح کرد: تغییروتحول چه مثبت و چه منفی باشد بر اساس اختیار انسان است اینکه خداوند به انسان این اختیار را داده که در سرنوشت خود دخیل باشند.

 وی افزود: این خود انسان است که هر دو مسیر درست و خوبی یا غلط و شر را انتخاب کند اگر مسیر درست را انتخاب کند به رستگاری می‌رسد و اگر مسیر شر و غلط را انتخاب کند به گمراهی کشیده می‌شود.

فرد اصلح مسیر جامعه را به سمت سعادت می‌برد
 کیخائی تشریح کرد: انتخابات موضوعی است در این تعیین سرنوشت نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند شرکت در انتخابات رأی به افراد اصلح باعث می‌شود که مسیر سرنوشت و جامعه ما را به سمت سعادت می‌برد.

 وی عنوان کرد: اگر انسان‌های گمراه راه پیدا کنند ما را به گمراهی می‌برند، با شرکت در این انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زده می‌شود دشمنان سعی دارند مردم را از انقلاب و نظام دور کنند.

 کارشناس اجتماعی اذعان کرد: انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه در پیش داریم که با شرکت در انتخابات می‌توانیم در سرنوشت خود و جامعه تغییر دهیم.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: ۴۵ سال از نخل تنومند انقلاب می‌گذرد و این انقلاب اسلامی برآمده از بطن مردم بوده است در این مدت برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات نشان‌دهنده آرمان‌های انقلاب اسلامی و نقش پررنگ مردم در تعیین سرنوشت کشور است.

 انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark