کد مطلب: 59979
 
مجلس به دنبال ساماندهی فضای مجازی است نه محدودیت مجلس به دنبال ساماندهی فضای مجازی است نه محدودیت
جوکار گفت: عده ای به ادعا، شیپور دغدغه‌مندی برای فضای مجازی دست گرفته و علیه طرح مجلس موضع اشتباه گرفته‌اند در حالی که خطرات فضای مجازی مورد توجه خود آن‌ها هم هست.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۶
 
به گزارش زاهدنیوز، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در واکنش به برخی شائبه افکنی ها علیه مجلس با کلیدواژه محدودیت فضای مجازی گفت: مدیریت فعلی و حاکم بر فضای مجازی واقعا درست نیست، اما یقینا فیلترینگ هم راه‌ مناسبی برای مدیریت و حل معضلات و مشکلات فضای مجازی نیست.

وی با بیان اینکه مهم این است زمینه ای ایجاد شود تا همه بتوانند از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کنند افزود: متاسفانه فضای مجازی در کشور ما فضای رها شده بدون هیچگونه پشتوانه مدیریتی است که سهل انگاری در این زمینه آسیب ها و خطرات جدی را برای مردم و کشور به همراه داشته است و ادامه همین روند آینده خطرناک تری را هم به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به آسیب ها های متعدد در فضای مجازی اعم از کلاهبرداری ها، سرقت های اینترنتی و تهدیدات امنیتی اظهار داشت: یکی از رایج ترین کلاهبرداری‌ها در حوزه فضای مجازی کلاهبرداری از طریق ارز دیجیتال است که الزاما راه چاره مقابله با آن فیلترینگ نیست و راه‌های دیگری وجود دارد که می‌توان فضای مجازی را ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه در انتخابات اخیر بسیاری از تخلفات انتخاباتی در حوزه فضای مجازی شکل گرفت گفت: در ایام انتخابات شاهد سوء‌استفاده برخی از گروه‌های انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی بودیم که با ترفند جذب مخاطب و فالوور به دنبال کلاهبرداری از شهروندان بودند که برخورد با اینگوه رفتارها نیز جدیت لازم و برنامه هدفمند را می طلبد.

جوکار با اشاره به شائبه افکنی و شایعه پراکنی ها در خصوص طرح مجلس برای فضای مجازی تأکید کرد: عده ای به ادعا شیپور دغدغه مندی برای فضای مجازی دست گرفته و علیه طرح مجلس موضع اشتباه گرفته اند در حالی که خطرات و ولنگاری در فضای مجازی مورد توجه خود ان ها هم هست.

نماینده یزد و اشکذر با بیان اینکه مطالبی که درباره طرح کمیسیون فرهنگی مجلس در فضای مجازی و برخی از رسانه ها مطرح می شود، هیچ نسبتی با واقعیت طرح این کمیسیون ندارد گفت: این طرح هنور در مرحله تدوین است و با همکاری کارشناسان متخصص مرکز پژوهش های مجلس در حال تهیه است و رویکرد اصلی آن، تقویت شبکه های اجتماعی بومی است و هیچ بحثی درباره مسدودسازی شبکه های اجتماعی خارجی در آن مطرح نیست.

وی تصریح کرد: البته ناگفته نماند با انتخاب دولت جدید، عده‌ای به دنبال جوسازی هستند چراکه می‌خواهند افکار عمومی را به سمت اهداف سیاسی و حزبی موردنظر خودشان سوق دهند اما امید داریم با روی کارآمد دولت آینده و تعامل بیشتر بین سه قوه در کوتاه ترنی زمان ممکن با برنامه مشکلات فضای مجازی حل شود.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark