کد مطلب: 43534
 
افزایش اعتبارات پژوهشی سال آینده/ محدود شدن رقابت شرکتهای تولید دارویی داخلی
هاشمی از افزایش اعتبارات پژوهشی سال آینده در بودجه۹۴ خبر داد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۷
افزایش اعتبارات پژوهشی سال آینده/ محدود شدن رقابت شرکتهای تولید دارویی داخلی
 
به گزارش زاهدانه ، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درخصوص اعتبارات پژوهشی گفت: در دولتهای قبلی توجه چندانی به اعتبارات پژوهشی نمی‌شد اما خوشبختانه دولت یازدهم به این توجه دارد و مجلس اعتبارات پژوهشی را در بودجه سال ۹۴افزایش داده است، البته این افزایش اعتبار با نیاز اصلی ما فاصله دارد. 
 
وی ادامه داد: بخش خصوصی می‌تواند در تولیدات علمی سرمایه‌گذاری کند به عنوان مثال صنعت خودرو در کشورهای پیشرفته از ۲۷۰۰ میلیارد دلار فروش و صادراتی که دارد ۴ درصد آن را صرف پژوهش می‌کند. 
ما نمی‌گوییم که بخش خودروسازی در حمایت از سلامت مردم ۴درصد را صرف پژوهش کند که اگر شصت یا یک چهارم درآمد را صرف سلامت کند بسیار کمک کننده خواهد بود. 
 
هاشمی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در حوزه بهداشت و درمان به خصوص تجهیزات پزشکی وارد شود، عنون کرد: در حال حاضر بسیاری از تجهیزات پزشکی ما از خارج وارد می‌شوند البته مهم برای ما سلامت مردم است در حالی که ممکن است تولید داخلی ضعیف داشته باشیم اما ما بهترین‌ها را باید برای تشخیص و درمان مردم انتخاب کنیم. 
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر رقابت برای شرکتهای داخلی کافی نیست ما با اینکه در حوزه دارو شرکتهای خوبی داریم اما متاسفانه شرکتهای دارویی حوزه رقابت آن‌ها داخل کشور است و این اصلا زیبنده نیست، در حالی که باید این شرکت‌ها در خارج از مرز‌ها حضور پیدا کنند که اگر این امر تحقق یابد، کیفیت ما ارتقا پیدا می‌کند و همین عامل باعث تنگ‌تر شدن هر چه بیشتر عرصه واردات می‌شود. 
 
 
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark