کد مطلب: 63073
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:
بیش از ۱۵۰۰ پرونده مشاغل سخت در سیستان و بلوچستان تأیید شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و ۵۸۹ پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان تأیید شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۴
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خلیل احمد سلامی بیان کرد: برای بررسی پرونده‌ها، ۸۴ جلسه کمیته بدوی و تجدیدنظر امسال در استان تشکیل شده است و میزان تأیید پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت‌زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش‌یافته است و پرونده‌ها به‌روز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: مطابق قانون، کارگران شاغل در کارهای سخت و زیان‌آور با داشتن سابقه ۲۰ سال متوالی در پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و درصورتی‌که سوابق بیمه شده به‌صورت متناوب باشد با ۲۵ سال پرداخت حق بیمه می‌تواند بازنشسته شوند.

وی ادامه داد: مشاغلی که به‌تناسب شغل، کارگر فشار جسمی و روحی بسیاری را متحمل می‌شود به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور تعریف شده‌اند.

سلامی با بیان اینکه ثبت درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور به‌صورت اینترنتی و از طریق سامانه www.sakht.mcls.gov.ir انجام می‌شود، اظهار کرد: نتیجه بررسی و رأی صادر شده از سوی درخواست‌کننده قابل‌پیگیری و رصد است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark