کد مطلب: 63046
 
رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان:
۸۲۰ هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات شرکت کردند
رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: آمار میزان مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام و حدود ۴۳ درصد از مردم شیعه و سنی استان در این عرصه سیاسی حضور یافتند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۱
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، رضا شریفی از مشارکت ۴۳ درصدی مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات خبر داد و بیان کرد: از مجموع یک‌میلیونی و ۹۰۵ هزار و ۹۳۳ نفر از واجدان شرایط رأی‌دادن، ۸۲۰ هزار نفر از مردم در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: ۴۳ درصد از مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشارکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: بر خلاف تمام تبلیغاتی که دشمنان انجام داده بودند تا مانع از حضور مردم در انتخابات شوند؛ اما شیعه و سنی این استان با حضور پرشور خود در این عرصه مهم سیاسی بار دیگر نشان دادند که هیچ‌گاه تحت‌تأثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: مشارکت شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در انتخابات یعنی رأی‌دادن آنان به توسعه و پیشرفت استان است و این مسئله وظیفه مسئولان را دوچندان می‌کند.

شریفی اظهار کرد: ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر از واجدان شرایط رأی در این استان رأی اولی‌ها بودند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۸۶۱ شعبه در سراسر سیستان و بلوچستان آرای مردم را اخذ کردند که در این تعداد ۹۶۰ شعبه اخذ رأی سیار بودند تا مردم بتوانند به‌راحتی در دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری مشارکت کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: ۲ میلیون و ۱۹۳ تعرفه برای دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان پیش‌بینی‌شده بود.


انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark