کد مطلب: 36730
 
همکاری ایران و روسیه اهرم فشاری بر آمریکا و سیاست‌هایش
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: همکاری نفتی ایران و روسیه اهرم فشاری بر آمریکا و اجبار آنها در تجدید نظر به سیاست‌هایشان در منطقه است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۷
همکاری ایران و روسیه اهرم فشاری بر آمریکا و سیاست‌هایش
 
به گزارش زاهدانه ، "حسین کنعانی‌مقدم" با اشاره به توافق نفتی ایران و روسیه، اظهار داشت: توافق اخیر نفتی بین مسکو و تهران بخشی از تلاش "پوتین" رئیس جمهور روسیه برای مقابله با آمریکا و متحدانش است.  
 
وی افزود: با توجه به پهناوری کشور روسیه بعید به نظر می‌رسد تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه این کشور باعث تسلیم آن در قبال سیاست‌های این کشور در منطقه شود.  
 
این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: آسیب‌پذیری کشورهای اروپایی اعم از عدم صادرات نفت و گاز روسیه به این کشورها خیلی بالاتر از این است که روسیه در بحث تحریم‌های اقتصادی با مشکل مواجه شود.  
 
کنعانی‌مقدم گفت: باتوجه به جایگاه قدرتمند روسیه در صادرات و تولید کردن نفت و گاز در جهان و همکاری این کشور با ایران در مسائل نفتی می‌تواند آن را تبدیل به یک قدرت نفت و گاز در منطقه کند. 

وی در پایان با با بیان اینکه با عقد این قرار داد، ایران در مذاکرات آتی هسته‌ای موضع محکم‌تری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اروپایی‌ها از این بابت نگران هستند و این موضوع می‌تواند یک اهرم فشاری بر آمریکا و اجبار آنها بر تجدید نظر به سیاست‌هایشان در منطقه است .  

گفتنی است؛ با امضای این قرارداد،  مسکو این امکان را به ایران داده است  تا نفت خام خود را به روسیه فروخته تادر مقابل آن، از فناوری روسیه در این زمینه استفاده کند، در نتیجه راه‌های دور زدن تحریم‌های فلج کننده غرب در ایران آسان‌تر می‌شود.

انتهای پیام/   
 
Share/Save/Bookmark