کد مطلب: 40258
 
حمایت شیخ نشین قطر از تروریسم و میزبانی جام جهانی 2022
طبق یک نظر سنجی که اخیرا صورت گرفته، سه چهارم از انگلیسی ها بر این باورند که شیخ نشین قطر، مادامی که موضعی قاطع علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ نکرده، شایستگی میزبانی جام جهانی 2022 را نخواهد داشت و باید این امتیاز از او سلب شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۲
حمایت شیخ نشین قطر از تروریسم و میزبانی جام جهانی 2022
 
به گزارش زاهدانه ، با بازتاب رسوایی های که از ارتباط مستحکم شیخ نشین قطر با گروه های تروریستی در سوریه و عراق پرده برمی دارد و اینکه این دولت خلیجی، نقش میزبان تروریست‌ها در داخل خاک خود و حمایت و سرمایه گذاری آنان را به عهده گرفته، طبق یک نظر سنجی که اخیرا صورت گرفته، سه چهارم از انگلیسی‌ها بر این باورند که این امیرنشین خلیجی، مادامی که موضعی قاطع علیه گروه های تروریستی و افراطی اتخاذ نکرده، شایستگی میزبانی جام جهانی 2022 را نخواهد داشت و باید این امتیاز از او سلب شود.

روزنامه "ساندای تلگراف" انگلیس، در گزارشی از انجام یک نظر سنجی خبر داد و توضیح داد، نتیجه این نظر سنجی، از وجود نگرانی شدید و فزاینده در خصوص اقدام شخصیت‌های قطری به سرمایه گذاری و حمایت از گروهای تروریستی، حکایت دارد و علاوه براین، آمریکا، از قطر و کویت، با عنوان سازشکاران با تروریسم یاد می کند.

این روزنامه اشاره کرد که در این نظر سنجی، از 2000 شهروند انگلیسی سوال شد که آیا تا زمانی که قطر موضعی قاطعانه در قبال حامیان تروریسم اتخاذ نکرده، شایستگی میزبانی جام جهانی 2022  است یا خیر؟، 72 درصد از شرکت کنندگان با میزبانی قطر مخالفت کردند.

ساندی تلگراف توضیح داد که 71 درصد از شرکت کنندگان، بر این عقیده اند که انجمن‌های فوتبالی و شرکتهای انگلیسی، تا زمانی که امیر نشین قطر ثابت نکرده که از حمایت تروریسم دست کشیده، باید جام جهانی را تحریم کنند و تیم ملی انگلیس، نباید در این مسابقات شرکت کند.

اخیرا، نماینده حزب کارگر انگلیس، "استیف روزرام" جزئیات رسوایی جدیدی را منتشر کرد که از میزان همدستی قطر در حمایت از تروریسم، از طریق اموالی که برای برگزاری جام جهانی 2022 اختصاص یافته، حبر می دهد و همزمان با آن، بسیاری از انگلیسی ها، خواستار قطع روابط تجاری کشور خود با این کشور عربی شده اند.

روزرام، در جلسه پیشین مجلس عوام، اطلاعاتی را فاش ساخت که از استفاده قطر در حمایت از گروه‌های تروریست در سوریه و عراق، از اموالی که برای انجام پرژه های جام جهانی 2022 در قطر اختصاص یافته است حکایت دارد.
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark