کد مطلب: 62885
 
نهضت آسفالت به کوچه‌های خیابان دستغیب رسید؛
آسفالت مرهم زخم‌های معابر زاهدان
یکی از دغدغه‌های دیرینه مردم و مسئولان در شهر زاهدان مشکلات مربوط به آسفالت این شهر است که باید مرهمی بر زخم‌های خیابان‌ها و معابر شهر زاهدان باشد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۶
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، سال‌ها است که معابر، خیابان‌ها و جاده‌ها به جهت سهولت تردد، رفت‌وآمد به‌وسیله مایع سیاه‌رنگی که مخلوطی از شن، ماسه و قیر است سرتاسر مسیر پوشیده می‌شود آسفالت ته تنها تردد وسایل نقلیه را راحت‌تر می‌کند؛ بلکه حتی برای تردد عابران پیاده نیز مناسبت از زمین‌های ناهموار و خاکی است.

خیابان‌ها و معابری که آسفالت شدند تردد عابران و وسیله نقلیه با سهولت بیشتری انجام شود، آسفالت کاهش بار ترافیکی خیابان‌ها را نیز برعهده دارد در معابری و خیابان‌هایی که اسفالت شده از پراکندگی گردوخاک نیز جلوگیری می‌کند و در زمان بارندگی از ایجاد گل‌ولای جلوگیری می‌کند.

کلان‌شهر زاهدان شهری جوان با معضلات و مشکلات بسیار زیاد که توجه بسیار زیاد مسئولان را برای حل مسائل گوناگون را می‌طلبد، یکی از مشکلات که همواره مردمان زاهدان با دست‌وپنجه نرم می‌کند معضل آسفالت در این شهر است.

پیش از انقلاب اسلامی زاهدان شهری با دستاوردهای بسیار محدود بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش‌های جهادی صورت‌گرفته مسیری رو به پیشرفت و ترقی را در پیش گرفته است اسفالت معابر و جاده‌های این کلان‌شهر یکی از مواردی است که همواره جزو دغدغه‌های مردم و مسئولان بوده است.

آسفالت خیابان و معابر مختلف یکی از موضوعات مهمی بوده که مسئولان جمهوری اسلامی در شهر، روستاهای اطراف و جاده‌های زاهدان همواره در دستور کار خود قرار دادند و در این سال‌ها با وجود برخی مشکلات تلاش و همت خود را برای رفع این نقص‌ها و معضلات گماردند.

در این راستا ارگان‌ها و نهادهای مختلفی تلاش کردند تا آنچه را که در زمینه روکش آسفالت معابر ضمن اینکه پروژه لکه‌گیری و ترمیم نوارهای حفاری تمامی مناطق با جدیت هر چه بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

باهدف اجرای هرچه بهتر امور به‌ویژه در مباحث مرتبط با آسفالت معابر، بودجه سال جاری شهرداری زاهدان مبتنی بر نهضت آسفالت تنظیم شده است.

نهضت آسفالت به کوچه دستغیب ۳۵ آمد
ساکنان کوچه دستغیب ۳۵ در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز ضمن ابراز خوشحالی از حضور کارگران شهرداری به جهت آسفالت این کوچه خبر دادند و بیان کردند: یکی از معضلاتی که در این محل با آن مواجه بودیم نبود آسفالت مناسب برای کوچه بود که از چند روز گذشته شاهد حضور کارکنان زحمت‌کش شهرداری در این محله هستیم.

امین‌الله سرحدی یکی از ساکنان این کوچه تصریح کرد: یکی از دغدغه‌هایی که مردم زاهدان سال‌ها با آن مواجهه بودند و اوقات را به کام آنان تلخ می‌کرد بحث اسفالت بوده است در این سال‌ها بیشتر توجه مسئولان مربوطه به برخی نقاط خاص در شهر بوده است؛ ولی به لطف خداوند در سال جاری شاهد آن هستیم که گام‌های بلندی در این راستا برداشته شده است.

مسعود شهنوازی شهروند دیگری در ادامه افزود: نهضت آسفالت شهر زاهدان یکی از بهترین اقداماتی بوده است که توسط شهرداری زاهدان و همکاری ارگان‌های دیگر برداشته شده است امید داریم که با سرعت‌بخشیدن به این امر شاهد اتفاقات مطلوب‌تری در این شهر باشیم.

امسال آسفالت ۲ میلیون مترمربع از سطح معابر زاهدان در دستور کار قرار گرفت
محمدامین براهویی، شهردار زاهدان با بیان اینکه عمران شهری نقش مستقیمی در ارتقای کیفیت محیط و افزایش رضایتمندی شهروندان دارد بیان کرد: باتوجه‌به اینکه در مجموع هشت میلیون مترمربع از معابر اصلی، پرتردد و خاکی شهر زاهدان نیاز به آسفالت دارد از سال گذشته نهضت آسفالت معابر در این شهر آغاز شد به‌طوری‌که تاکنون این اقدام در یک میلیون مترمربع از معابر شهری عملیاتی شد.

وی افزود: در تداوم این نهضت امسال آسفالت ۲ میلیون مترمربع از سطح معابر زاهدان در دستور کار قرار گرفت و بنا داریم در حدود سه سال تمام معابر مورد هدف را آسفالت کنیم.

شهردار زاهدان تصریح کرد: عملیات آسفالت معابر و خیابان‌های این شهر در قالب بهسازی آسفالت باهدف اصلاح چهره شهر، روان‌سازی تردد وسایل نقلیه، تأمین آرامش و آسایش شهروندان و ارائه خدمات مطلوب در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات و اقدامات مهم انجام شده در سال گذشته ترمیم نوارهای حفاری سطح شهر زاهدان برای عملیات گازکشی بود، افزود: طی برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری مجموع نوارهای حفاری سطح زاهدان آسفالت خواهد شد.

براهویی با اشاره به اهمیت سیمای شهری گفت: سیمای شهری نه‌تنها در روح و روان انسان مؤثر است، بلکه در ساختار اقتصادی، روابط و مناسبات اجتماعی، وضعیت بهداشتی و سلامت ساکنان آن و در نهایت کیفیت زندگی شهروندان تأثیر مستقیم دارد.

وی تأکید کرد: معتقدیم که آیینه تمام‌نمای خدمات شهرداری، محل زندگی مردم خونگرم شهر یعنی همان کوچه‌ها و خیابان‌های با صفای این شهر است و شهرداری همواره تلاش می‌کند که محیط پاک و آرام برای زندگی شهروندان فراهم کند.

انتهای خبر/




Share/Save/Bookmark