کد مطلب: 49781
 
​فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران:
توسعه همه جانبه ی منطقه در سایه امنیت پایدار پیام رزمایش به مردم جنوب شرق
فرمانده نیروی زمینی سپاه با با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) در منطقه جنوب شرق کشور گفت: راهبرد اساسی نیروی زمینی سپاه واگذاری تامین امنیت منطقه به مردم بومی است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۶
 
به گزارش زاهدانه به نقل از عصر هامون؛ سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با حضور در دفتر عصرهامون و بازدید از قسمت های مختلف تحریریه خبر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار عصر هامون در تشریح جزییات رزمایش بزرگ امنیتی پیامبر اعظم (ص) نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور و گزینش واژه امنیتی برای این رزمایش اظهار داشت: هدف از برگزاری این رزمایش امنیتی با نام پیامبر اعظم(ص)، حفظ آمادگی رزمی یگان‌های منطقه است، استان سیستان و بلوچستان در منطقه ای امنیتی قرار گرفته است به همین دلیل این رزمایش نامی امنیتی به خود گرفته است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: در منطقه ی جنوب شرق کشور سالیان سال استکبار جهانی و سرویس های امنیتی تلاش می کردند تا این منطقه را جولانگاه عناصر ضد انقلاب و شرور کنند تا سال 88 و 89 تقریبا همینطور بود و شاهد اقدامات تروریستی در منطقه بودیم تا اینکه ماموریت تامین امنیت در منطقه به نیروی زمینی سپاه سپرده شد.
 

راهبرد اساسی نیروی زمینی سپاه واگذاری تامین امنیت منطقه به مردم بومی است
وی به راهبرد اساسی سپاه در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: با راهبردهای مختلفی که برای تامین امنیت در منطقه داشتیم و راهبرد های اساسی، بر آن شدیم تا تامین امنیت با حمایت و پشتیبانی سپاه پاسداران به دست مردم منطقه سپرده شود .
وی یکی از دلایل برگزاری این رزمایش را ارزیابی و تست نیروها عنوان کرد و گفت: در هر حال لازم است برای هماهنگی بیشتر نیروها اینگونه رزمایش ها برگزار شود.
پاکپور ادامه داد: کلیه نیروهای بومی سازماندهی شده در منطقه به اضافه تیپ‌ها و لشکرهای نزسا و یگان صابرین در این رزمایش شرکت می‌کنند.
وی همچنین از حضور موثر یگان تازه تاسیس هوا نیروز سپاه در این رزمایش خبر داد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: این رزمایش در روز اول در منطقه سراوان و روز دوم نیز در میرجاوه برگزار می شود و روز سوم نیز شاهد تجمع بزرگ فرماندهان بسیج و یگانهای شرکت کننده در زاهدان خواهیم بود.
این مسئول ادامه داد: در جنوب شرق که کنترل مرز آن به عهده سپاه است تسلطی از سوی پاکستان نسبت به مرزها نبود و شاهد اقدامات تروریستی بودیم و چون کنترلی نبود عناصر تروریستی اقدامات خود را به راحتی صورت می‌دادند.

با اشراف اطلاعاتی مانع اقدامات تروریستی در منطقه جنوب شرق شدیم
فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: نا بسامانی ها و عدم کنترل هایی که در آن سوی مرزها وجود دارد قطعا بعضی از افکار غلط را در ذهن سرویس های امنیتی کشورهای متخاصم با جمهوری اسلامی می اندازد تا تحرکاتی را در منطقه انجام دهند با این وجود ما باید در شرایطی قرار بگیریم تا این حرکتها؛ حرکتهای تاثیرگذاری در امنیت کشورمان نباشد .
سردار پاکپور خاطر نشان کرد: اقداماتی که در رزمایش پیامبر اعظم(ص) انجام می شود اقداماتی است که از حضور، ورود و اقدامات تروریستی که در منطقه  متصور است جلوگیری می کند .
وی تاکید کرد: با عنایت خداوند و برکت خون شهدا با اشراف اطلاعاتی که بدست آوردیم دشمنان در اقدامات خرابکارانه در منطقه جنوب شرق و سایر اقدامات تروریستی نتوانستند برنامه خاصی را عملی کنند.


پیام رزمایش به مردم جنوب شرق کشور توسعه همه جانبه ی منطقه در سایه امنیت پایدار است
فرمانده نیروی زمینی پیام رزمایش پیامبر اعظم را  "توسعه همه جانبه ی منطقه در سایه امنیت پایدار" دانست و بیان کرد: توسعه  قطعا در سایه امنیت بوجود می آید؛  منطقه جنوب شرق کشور سالیان سال در دوران رژیم طاغوت محروم نگه داشته شده و آنچنان سطح محرومیت بالا بوده که بعد از 37 سال هنوز نتوانستیم این توسعه و محرومیت را به حدی برسانیم که مردم از یک زندگی شرافتمندانه بهرمند شوند.
وی با بیان اینکه توسعه منطقه در سایه امنیت محقق می شود اضافه کرد: زمانیکه توسعه ایجاد شود حتما بیکاری، فقر، بی سوادی کاهش پیدا خواهد کرد و همه ی این موارد در سایه امنیت اتفاق خواهد افتاد.
 
جمهوری اسلامی ایران برای ریشه کنی تروریسم آماده همکاری با کشورهای همسایه است
وی با بیان اینکه یکی از پیام های این رزمایش نمایش اقتدار و جدیت سپاه برای تامین امنیت مردم است اظهار کرد: اقدامات اساسی از سوی نیروی زمینی سپاه در سالهای حضور در منطقه صورت گرفته است که مردم از آنها بی خبر هستند و در این رزمایش می توانیم گوشه ای از آن را به مردم نشان دهیم.
سردار پاکپور تاکید کرد: برای مردم کشور این رزمایش نمایش اقتدار و جدیت سپاه برای تامین امنیت مردم  است؛  پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه "آمادگی نظام برای همکاری با کشورهای همسایه در مقابله با پدیده ی شوم تروریسم" است.
 

 

در برابر هرگونه طراحی و شکل گیری ناامنی با قاطعیت برخورد خواهیم کرد
وی با تاکید بر قاطعیت نظام در مقابله با هرگونه ناامنی افزود: راهبردی که در سالهای اول مسئولیت نیروی زمینی سپاه در پیش گرفتیم باعث شد ما امنیت را به مردم منطقه بسپاریم و مردم را در تامین امنیت پایدار سهیم کنیم.
وی اضافه کرد: زمانیکه نظام و مردم به هم اعتماد کردند حتما امنیت امنیتی پایدار خواهد بود و دیگر شکننده نیست.
 
خدمت رسانی سپاه به بیش از یک میلیون نفر از مردم منطقه جنوب شرق
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: در سالهای اخیر 29 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی صحرایی و پرتابل در منطقه سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان برپا کردیم و به بیش از یک میلیون نفر خدمات درمانی رایگان در طول این سالها به مردم منطقه ارایه شده است.
وی از افتتاح بیش از 3 هزار پروژه اقتصاد مقاومتی توسط سپاه سلمان در سال گذشته خبر داد و افزود: در سراسر کشور هیچ سپاه استانی نیست که چنین حجم پروژه های اقتصاد مقاومتی را داشته باشد.
سردار پاکپور انسجام و همکاری را مهم ترین عامل تاثیرگذاری در حفظ امنیت منطقه دانست و افزود: در سنوات گذشته مهم ترین عاملی که باعث پیشبرد اهداف سپاه شد انسجام طوایف و مولوی های استان و اعتماد متقابل بود.
فرمانده نیروی زمینی ادامه داد: مهمترین عاملی که باعث پیشرفت منطقه می شود وجود وحدت بین مردم است.


عربستان فراتر از جنوب شرق به دنبال ناامنی در شمال غرب کشور است
وی با توجه به نقش کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس در حمایت از گروههای تروریستی گفت: از زمانیکه مسئولیت تامین امنیت جنوب شرق به نیروی زمینی سپاه پاسداران سپرده شد رد پای سرویسهای امنیتی کشورهای حوزه خلیج فارس را در ناامنی های منطقه می دیدیم، در بازداشتها و دستگیرها این موضوع ثابت می شد که در چند سال اخیر این موضوع شدت بیشتری گرفته است.
وی ادامه داد: از اواسط سال 92 گروههای شرور و تروریسم که در آن سوی مرزها سازماندهی شدند توسط عربستان، امارات و بعضی کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس پشتیبانی، تسلیح، سازماندهی می شدند همچنین آموزش لازم برای ایجاد نا امنی در داخل کشور را می دیدند و برای این ناامنی ترغیب و تشویق می شوند.
فرمانده نیروی زمینی با بیان اینکه عربستان خیلی تلاش می‌کند کشور ما را نا امن کند ادامه داد: عربستان فراتر از این منطقه در شمال غرب کشور هم جلسات مختلفی داشته و به دنبال تحریک عناصر ضد انقلاب در شمال غرب کشور هستند تا بتوانند شرارت کنند اما بواسطه ی انسجام مردم بومی منطقه، مجال سوء استفاده از آنها گرفته شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون هم کشورهایی مثل امارات و عربستان در حال سازماندهی و تجهیز این گروهک ها هستند اما اینکه اقدامی نمی‌شود بدلیل آمادگی نیروهای نظامی ایران است.


نیروی زمینی سالهاست فرمایشات رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده است
سردار پاکپور گفت: علی رغم اقدامات تروریستی در قلب اروپا و کشورهای اطراف؛  ما از یک امنیت مطلوب و خوبی در کشور برخوردار هستیم و این دلیلی جز اقتدار نیروهای نظامی نیست.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح گفت: نیروی زمینی سالهاست فرمایشات رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده است،  مقام معظم رهبری همیشه بر بالا بردن آمادگی های نظامی و معنویت که عامل برتر ساز یک نیروی نظامی است تاکید داشته اند.
 
انتهای پیام/


 
Share/Save/Bookmark