کد مطلب: 63029
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:
مسجد سنگر خدا است
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مسجد سنگر خدا است هیچگاه نباید خالی بماند مسجد مخزن شگرف است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۶
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیور»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جهانشاهی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در همایش جهاد تبیین بیان کرد: مسجد در نظام ولایت یعنی حلقه وصل امام امت، مسجد سنگر خدا است هیچگاه نباید خالی بماند مسجد مخزن شگرف است.

وی ادامه داد: مسجد گنجینه تابی از علمای رهبانی در سال دو نگه داشته است احیای مسجد تنها راه رقم‌خوردن جامعه آرمانی اسلامی است مسجد باید الهام‌بخش، جامعه پرداز، روح‌افزا و انسان‌ساز باشد.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: دراین‌بین اما موانع سنگینی در راه تحقق آرمان‌های طلایی مسجد وجود دارد تغییر ساخت اجتماعی مسجد و ازدست‌رفتن نقش‌های اجتماعی، ناهماهنگی و پراکندگی متولیان، عدم توجه مطلوب از سمت حاکمیت و قوای کشور، عدم التزام و باور نقش اجتماعی و... در این میان سازمان تبلیغات اسلامی بر بحث گفتمانی مسجد پرداخته است و تولید متن و محتوای بروز با روش‌های نوین برای معرفی مسجد و ارتقای ارکان مسجد نقش خود را ایفا می‌کند.

وی افزود: نمایشگاه دایمی مسجد جامعه پرداز در مسجد جمکران تغییر طرح استقرار به امام روستا و امام محله، برگزاری صدها ساعت آموزش‌های حضوری و غیرحضوری، برپایی رایزنی‌های گسترده حاکمیتی، مدل‌سازی فعالیت در موقوف کنونی، حمایت هدفمند از امامان روستا، توجه به محلات کم‌برخوردار، حمایت از امامان جمعه مناطق محروم برپایی مسابقات محله همدل، مهرواره بانور، مدل‌سازی مساجد در موقوف کنونی از اقدامات انجام شده است و متواضعانه خواستارم تا در تحقق آرمان مسجد جامعه پرداز همت گمارده تا با تلاش جمعی در این مسیر نورانی ثبت کنیم.

جهاد تبیین از وظایف است
محسن اشرفیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: جهاد تبیین از وظایف ما است تا حقایق را عنوان کنیم وقتی مطرح می‌شود جهاد تبیین به حدی مسئله جهاد تبیین مهم است باید حقایق گفته شود و مردم را به آن سوق دهیم.

 وی ادامه داد: دشمن با شایعه‌پراکنی تبلیغ سو و شایعه‌سازی سعی دارد حقایق را کتمان کند این وظیفه ما است تا با جهاد تبیین این مشکلات حل شود با رأی ندادن مشکلات حل نمی‌شود؛ بلکه به مشکلات افزود می‌شود فرد اصلح را باید انتخاب و به مجلس راه یابد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark