کد مطلب: 46398
 
رایزنی ایران و هند برای سرمایه‌گذاری دهلی در پروژه چابهار
«غلامرضا انصاری» سفیر ایران در هند می‌گوید تهران و دهلی در حال رایزنی برای سرمایه‌گذاری هند در پروژه‌های زیربنایی از جمله پروژه بندر چاربهار هستند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۹
 
به گزارش زاهدانه ،دیپلمات ارشد ایران در هند از دعوت ایران از دهلی برای سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در پروژه‌های زیربنایی از قبیل توسعه بندر چابهار خبر داد.

غلامرضا انصاری امروز (جمعه) در مصاحبه، گفته است که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران از هند خواسته در پروژه‌های زیربنایی از قبیل مشارکت بیشتر در توسعه بندر چابهار به ارزش 8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

نوشت: «بندر چابهار در جنوب شرقی ایران در مرکز تلاش‌های هند برای دور زدن پاکستان و باز کردن یک مسیر به سمت افغانستان و آسیای مرکزی قرار دارد».

در این گزارش به نقل از انصاری آمده که رئیس‌جمهور ایران در جریان دیدار با نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در حاشیه اجلاس روسیه ایفای نقش بیشتر دهلی نو را پیشنهاد داده است.

سفیر ایران با بیان اینکه با برداشته شدن تحریم‌ها ناشی از مذاکرات هسته‌ای برای سرمایه‌گذاری هند در ایران «دوره طلایی» آغاز خواهد شد، افزود: «پتانسیل موجود بین ایران و هند بسیار بالا است اما ما با دیوار تحریم‌ها و دیوار فشار آمریکا مواجه بودیم».

انصاری افزود: «ارتباط و برقراری اتصال سیاست اصلی مودی است که با سیاست دولت ایران انطباق دارد. ما به آنها در حوزه اتصال و برقراری ارتباط (سرمایه‌گذاری) 8 میلیارد دلاری را پیشنهاد داده‌ایم».
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایفنام