کد مطلب: 29621
 
روحانی در نشست خبری :
بهبود فعالیت های اقتصادی و آزادی پول های بلوکه شده از آثار توافق ژنو خواهد بود
رئیس جمهور با اشاره به توافق ژنو گفت: یکی از آثار این توافق بهبود شرایط اقتصادی، برداشته شدن تحریم در بخش پتروشیمی، کشتیرانی و آزاد شدن بخشی از پول های بلوکه شده است.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۳۸

به گزارش زاهدنه به نقل از فارس ، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آخرین برنامه کاری خود در سفر به خوزستان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشکر از مردم خوزستان به دلیل مهمان‌نوازی و همچنین اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در طی چند روز اخیر اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ایجاد ارتباط بین مردم و دولت برای تبیین اقدامات دولت دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه سیاست شما برای بازگشت نخبگانی که از کشور رفته‌اند چیست افزود: دولت تلاش می‌کند فضای جامعه را فضای مناسبی برای استفاده بیشتر نخبگان قرار دهد، البته زمینه برای فعالیت برخی از نخبگان که از کشور خارج شده‌اند،کاملا فراهم نبوده و برخی از محیط سیاسی و اجتماعی گله‌مند بودند، تلاش دولت این است زمینه را برای استفاده بیشتر نخبگان و اندیشمندان جامعه فراهم نماید و معاونت علمی و فناوری موظف شده است تسهیلات لازم را فراهم کند.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره اینکه برنامه دولت برای تغییر زندگی مردم از فقر و بیکاری در کوتاه‌مدت چیست یادآور شد: مسئله بیکاری و رشد بالای آن یک معضل سراسری بوده و مخصوص استان خوزستان نیست؛ تلاش دولت این است فضا را برای فعالیت اقتصادی آماده‌تر کند و در حال حاضر فضا برای فعالیت اقتصادی نسبت به گذشته آماده‌تر است.

رئیس‌جمهور افزود: طرح‌هایی که برای استان تصویب شده را دنبال می‌کنیم که بسیار در اشتغال مردم موثر خواهد بود.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره توافق ژنو یادآور شد: یکی از آثار توافق این است شرایط و محیط برای فعالیت اقتصادی در داخل کشور بیشتر آماده می‌شود، بخش‌هایی از تحریم در بخش پتروشیمی، کشتیرانی و بخشی از معضل بانک‌ها برداشته خواهد شد؛ زمینه بهتری برای کشور و بویژه آینده کارآفرینان فراهم می‌شود که یکی از ثمرات این توافق، ثمرات اقتصادی است.

وی اضافه کرد: بخشی از پول‌های بلوکه شده آزاد می‌شود و نحوه فعالیت بانک‌ها تسهیل خواهد شد و در مجموع ظرف مدت شش ماه شاهد تحول قابل قبولی باشیم.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین درباره سوالی درخصوص کارآفرینان گفت:فضا برای کارآفرینان خیلی آماده‌تر شده است، ما قانون مربوط به بهبود فضای کسب و کار را دنبال کردیم و آیین‌نامه‌ها را اجرایی و عملیاتی‌تر می‌کنیم. در این چندماه گام‌های موثری برای کارآفرینان برداشته شده است.

روحانی یادآور شد: تصمیمات مهمی با کار کارشناسی در تهران اتخاذ شد و اجرای آن در کشاورزی استان تحولات زیادی ایجاد می‌کند؛ بحث آب، کشاورزی و همچنین فاضلاب معضلاتی است که وجود دارد و آنها را حل خواهیم کرد.

روحانی با اشاره به دیدارهای مختلفی که با مردم خوزستان داشت یادآور شد: وزرا باز هم به این استان سفر می‌کنند و پروژه‌ها دنبال خواهد شد. ارتباط با استاندار، فرماندارها، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس و فرهیختگان ادامه می‌یابد. البته به تصمیمات 3 روزه اکتفا نخواهد شد و خود را در برابر مردم مسئول می‌دانیم و اقدامات لازم را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark