کد مطلب: 49610
 
امام جمعه زاهدان:
شهدا بهترین الگوی فرهنگی در جامعه/ دشمن باجنگ فرهنگی ریشه ملت را تضعیف می کند
امام جمعه زاهدان از جنگ فرهنگی بعنوان جنگی نرم، بی صدا و مخفی یاد کرد و گفت: دشمن با جنگ فرهنگی اقدام به تضعیف ریشه یک ملت می کند چرا که تا باورهای یک ملت را از آن نگیرد نمی تواند بر اراده یک ملت دست یابد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷
 
به گزارش زاهدانه، آیت الله عباسعلی سلیمانی در مراسم بزرگداشت شهدا که در گلزار شهدای شهرستان زاهدان برگزار شده بود، اظهار داشت: شهدا نماد فرهنگی جامعه هستند که در میادین جنگ در ستیز با دشمن عنود، لجوج و خبیث به شهادت رسیدند.
وی گفت: حضور شهدا در میادین جبهه و جنگ مبتنی بر وظیفه نظامی نبوده بلکه مبتنی بر عقیده ایمانی، باورهای دینی، اعتقاد به اصل ولایت فقیه و برای دفاع از عزت و کیان این ملت و فرهنگ ملت بوده است.
وی افزود: در دیدار اعضای خبرگان به محضر رهبر انقلاب ایشان مسئولیت فرهنگی را جزو یکی از سه اصل ضروری و با اولویت بالاتر برای دولتمردان توصیف کردند از اینرو است که پرداختن به موضوعات فرهنگی از اولویت والایی برخوردار است.
آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن با تحریم، جنگ اقتصادی را دنبال می کند و با تحریک افراد خام و نادان بنام گروهک ها، اشرار و داعش جنگ نظامی راه می اندازد، گفت: آنها با جنگ فرهنگی اقدام به تضعیف ریشه یک ملت می کنند چرا که تا باورهای یک ملت را از آنها نگیرند نمی توانند بر اراده یک ملت دست یابند.
وی با بیان اینکه جنگ فرهنگی از گذشته تا کنون وجود داشته است، بیان کرد: دشمنان برای اینکه یک ملت را به زانو در بیاورند ایمان و باور آنها را متغییر کرده و ارزش های شناخته شده یک ملت را از آنها می گیرند علاوه بر آن با ایجاد فاصله بین ارزش ها و نسل نو می خواهند نسل جدید را بر ارزش ها بیگانه کنند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: جنگ فرهنگی؛ جنگی نرم، بی صدا و مخفی است که آثار آن در دراز مدت بدست می آید.
وی تصریح کرد: پرداختن به جنگ فرهنگی جدی است؛ آنچنان که رهبرانقلاب از این مهم و نفوذ به صورت جدی یاد می کنند چرا که نفوذ در هر دستگاه متناسب با آن دستگاه است.
آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه باید نماد فرهنگی در درون زندگی نفوذ پیدا کند، گفت: اگر زندگی با یاد و نام شهدا باشد قطعا برکات خاص خود را دارد و به طلاق منتهی نمی شود.
گفتنی است در پایان نیز تصاویر یازده تن از شهدای تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان توسط رمضان نورا بر سنگ عقیق حک شده و از آن رونمایی شد.
Share/Save/Bookmark