کد مطلب: 63229
 
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد:
پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به سازندگان نهضت ملی مسکن
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به‌حساب سازندگان مسکن در این استان پرداخت شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۸
 
عطاء اله اکبری در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، بیان کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان ۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۴ هزار و ۲۴۸ واحد منعقد شده است.

وی ادامه داد: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به ۵۰ درصد رسیده است.

 دبیر شورای مسکن استان از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه‌تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود؛ بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان، باید کمک کنند و پای‌کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

اکبری تشریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تأثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان ادامه داد: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره‌مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات هم‌زمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست‌ساخت است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark