کد مطلب: 33258
 
سومین نشست کمیساریای عالی آب بین ایران و افغانستان برگزار می‌شود
مدیرعامل آب‌ منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با حضور جمعی از مقام‌های ایرانی و افغانی، سومین نشست کمیساریای عالی آب بین دو کشور در خرداد ماه سال‌جاری در زرنج افغانستان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۷
سومین نشست کمیساریای عالی آب بین ایران و افغانستان برگزار می‌شود
 

به گزارش زاهدانه ، احمد عاقبت‌بخیر اظهار کرد: در معاهده امضا شده ما بین دو کشور که به امضای مقام‌های عالی ایران و افغانستان رسید، مقرر شد چهار نشست در مرکز و شهرهای مرزی مرتبط برگزار شود.

وی افزود: تاکنون در پی امضای این معاهده دو نشست در تهران و زابل در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و سومین نشست خردادماه امسال در شهر زرنج افغانستان برگزار می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نشست پایانی این معاهده دوطرفه در کابل پایتخت افغانستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در نشست زرنج افغانستان پیگیری و تعقیب مصوبات جلسات قبل برگزار شده مورد بحث و بررسی و همچنین تبادل نظر قرار می‌گیرد.

عاقبت‌بخیر بیان کرد: این نشست‌ها با هدف تعامل دوسویه با هیئت افغانی به منظور مدیریت کردن حقابه ایران و همچنین تعقیب مصوبات قبلی برگزار می‌شود.

مدیرعامل آب‌ منطقه‌ای سیستان و بلوچستان  تاکید کرد: امید می‌رود، برگزاری نشست‌هایی که در معاهده کمیساریای عالی آب ایران و افغانستان تعیین شده است بتوان به راهکارهایی برای رفع دغدغه‌های مردم سیستان در زمینه ورودی آب از افغانستان پایان داد و قسمتی از آلام وارده طی سال‌های اخیر را کاهش داد.

انتهای پیام/

 

Share/Save/Bookmark