کد مطلب: 34446
 
ایران برای نخستین بار نایب قهرمان کاراته دانشجویان جهان شد
با طلای کومیته تیمی مردان، کاراته ایران نخستین بار نایب قهرمان رقابتهای دانشجویان جهان شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۹
به گزارش زاهدانه ، در آخرین روز نهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی دانشجویان جهان که در شهر بار کشور مونته نگرو جریان داشت، ایران در فینال کومیته تیمی با پیروزی مقابل مقدونیه، عنوان قهرمانی را بخود اختصاص داد تابا احتساب این مدال، درمجموع با 3 طلا ( کومیته تیمی مردان، امیر مهدی زاده و سحر کرجی )، یک نقره ( رزیتا علیپور ) و 4 برنز ( کومیته تیمی زنان، حمیده عباسعلی، ذبیح اله پورشیب و سجاد گنج زاده ) نخستین بار نایب قهرمان این پیکارها شود.

تیم دانشجویان ایران با ترکیب سجاد گنج زاده، علی فداکار، امیر مهدی زاده، سعید احمدی، ابراهیم حسن بیگی و ذبیح اله پورشیب، در دیدار پایانی با نتیجه 3 - 2 از سد تیم مقدونیه گذشت و به نشان طلا دست یافت.

کاراته کاهای ایران پیش از فینال، در دورهای اول و دوم با نتایج مشابه 3 بر صفر بترتیب مقابل تیمهای چین تایپه و برزیل به برتری رسیده و در نیمه نهایی نیز 3 بر 1 جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشته بودند.

در این بخش تیمهای ترکیه و برزیل بطور مشترک سوم شدند.

در پایان این دوره از مسابقات ژاپن با با کسب 5 طلا، یک نقره و 2 برنز در صدر جدول توزیع مدالها قرار گرفت و پس از ایران، تیم مصر با 2 طلا، 3 نقره و یک برنز سوم شد.

همچنین اسلواکی با یک طلا، 3 نقره و یک برنز عنوان چهارم را کسب کرد. مقدونیه با یک طلا، 2 نقره و یک برنز پنجم شد. فرانسه با یک طلا، یک نقره و 3 برنز در جای ششم ایستاد. مونته نگرو با یک طلا و 2 برنز در رده هفتم جای گرفت، بلاروس و مجارستان با یک طلا و یک برنز و برزیل و اتریش هم با یک نقره و 2 برنز عناوین بعدی را به دست آوردند.

ضمن اینکه در نهمین دوره مسابقات کاراته دانشجویان قهرمان جهان کرواسی، مونته نگرو، لوکزامبورگ، صربستان، انگلیس، مالزی، جمهوری آذربایجان، مکزیک، فنلاند، بلغارستان و ایتالیا دیگر کشورهایی بودند که موفق شدند سهمی از مدالهای توزیع شده داشته باشند.

گفتنی است در این دوره از مسابقات شهرام هروی و سمانه خوشقدم بترتیب هدایت تیم های مردان و زنان ایران را بر عهده داشتند.
 
انتهی پیام/
Share/Save/Bookmark