کد مطلب: 60520
 
پایان کار دختران تکواندو در عربستان با کسب 3 طلا و برنز
تکواندو زنان آزاد قهرمانی جهان| برق طلای شیدایی در قلب ریاض
زهرا شیدایی تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان با غلبه بر تمامی رقبای خود موفق شد مدال طلا مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان 2021 را بدست آورد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۴
 
به گزارش زاهدنیوز، به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، اولین دوره مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان 2021 (4G) با حضور 170 تکواندوکار از 31 کشور از روز پنجشنبه – چهارم آذرماه در سالن گرین هال ریاض آغاز و امروز (شنبه – ششم آذرماه) به پایان رسید.
زهرا شیدایی تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان که روز گذشته با برتری در چهار مبارزه توانست به فینال رقابت‌های آزاد جهانی راه پیدا کند، امروز و در این مرحله به مصاف "مارگاریتا بلیزنیاکوا" از روسیه قهرمان اروپا رفت که این دیدار با نتیجه 11 بر 11 به راند طلایی کشیده شد و در نهایت با برتری شیدایی به پایان رسید تا عنوان قهرمانی این رویداد را کسب کند.
شیدایی روز گذشته، ابتدا به مصاف النا میرونیوک از روسیه قهرمان و نایب قهرمان اروپا رفت و 12 بر 9 به برتری رسید؛ سپس رو در روی نیکیتا گلاسنویچ از کرواسی دارنده مدال برنز جهانی قرار گرفت و در راند طلایی پیروز شد.
نماینده وزن چهارمی تکواندو کشورمان در گام سوم با النا کریویچنکو از روسیه مبارزه کرده و نتیجه را 12 بر 3 به نفع خود به پایان رساند. زهرا در مرحله نیمه نهایی به مصاف آلیاه پاول از انگلیس دارنده مدال برنز قهرمانی جهان رفت و با شایستگی و نتیجه 17 بر 9 پیروز شد تا به فینال این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کند.

*پایان کار دختران تکواندو در مسابقات جهانی با کسب 3 طلا و برنز
اولین دوره مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان 2021 – ریاض در حالی به پایان رسید که دختران تکواندو کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا و دو برنز در این رویداد شدند.
تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان با ترکیب سعیده نصیری، غزل سلطانی، ناهید کیانی، زهرا شیدایی، کوثر اساسه، نرگس میرنوراللهی، ملیکا میرحسینی و زینب اسماعیلی در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کرد که در نهایت موفق به کسب یک مدال توسط زهرا شیدایی و دو مدال برنز توسط کوثر اساسه و ملیکا میرحسینی شد.
هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی بود.
مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان 2021، 4G بود و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.40 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark