کد مطلب: 37309
 
لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نهایی شدن لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل در این کمیسیون، گفت: لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۵
لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شد
 
به گزارش زاهدانه ، محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو با اعلام نهایی شدن بررسی لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل در کمیسیون اجتماعی، گفت: لایحه‌ای که از طرف دولت به مجلس ارائه شده در مورد کاهش ساعت کاری زنانی است که به نوعی با مشکلات بیشتری نسبت به سایر زنان روبرو هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه این لایحه مربوط به زنانی است که سرپرست خانوار بوده و شاغل و کارمند دولت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: این لایحه در صورت تصویب، شامل افرادی می‌شود که فرزند زیر هفت سال یا فرزند معلول دارند و یا همسرشان دچار از کار افتادگی شده و نیاز به مراقبت دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در این لایحه دولت پیشنهاد داده بود که ساعت کاری این افراد از 44 ساعت به 36 ساعت کاهش پیدا کند یعنی یک ساعت در روز را بتوانند از مرخصی ساعتی استفاده کرده و حقوق خود را کامل دریافت کنند.

سعیدی تصریح کرد: قابل ذکر است، بحث یک روز در هفته و یا یک ساعت در روز بستگی به انتخاب خود زنان شاغل و با هماهنگی دستگاه مربوطه آنها دارد؛ یعنی افراد مشمول می‌توانند به جای یک ساعت در روز از یک روز در هفته نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark