کد مطلب: 43294
 
خط‌شکن عملیات فتح‌المبین که بود؟
این شهید بزرگوار در عملیات والفجر8 به عنوان فرمانده، به هدایت نیروها می پردازد و در این عملیات به‌سختی مجروح می‌شود، به خاطر مداوا حدود یکسال در بیمارستان بستری می‌شود و هنوز بهبود نیافته، به جبهه‌های نبرد می‌شتابد و در عملیات کربلای 4 و کربلای 5 حضوری چشمگیر و حماسی می‌یابد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
به گزارش زاهدانه ، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.

سردار شهید یدالله کلهر

شهید کلهر در سال 1331 در روستای بابا سلیمان از توابع شهریار متولد شد و در سال 1353 به سربازی رفت.

وی با شروع جرقه‌های انقلاب فعالیت‌هایش را گسترش می‌دهد و در 21 بهمن 1357 هنگام تصرف پادگان باغشاه از ناحیه پا تیر می‌خورد و مجروح می‌شود.
  
در فروردین ماه 1358، به دنبال تحرکات ضد انقلاب در کردستان، با یک گروه عازم آن‌جا می‌شود و پس از شروع جنگ تحمیلی، با گروهی عازم سرپل ذهاب و گیلانغرب می‌شوند.


وی در آزادسازی گیلانغرب نقش به‌سزایی داشت و پس از آن به جبهه‌های جنوب اعزام می‌شود و در حساس‌ترین شرایط، آبادان را همراه دیگر نیروهای مردمی از سقوط و اشغال نجات می‌دهد.

شهید کلهر در تشکیل تیپ المهدی(عج) نقش اساسی ایفا می‌کند و خود به عنوان جانشین فرماندهی آن برگزیده می‌شود.


وی از زمان شروع جنگ در اکثر عملیات‌ها به عنوان خط‌شکن و فرماندهی محور حضوری فعال داشته از این‌رو چندین بار به سختی مجروح می‌شود و حتی یک کلیه‌اش را نیز از دست می‌دهد و یک دستش بر اثر ترکش، عملاً از کار می‌افتد و  بر جای جای بدنش ترکش می‌نشیند.

شهید کلهر در عملیات فتح‌المبین به عنوان خط‌شکن حماسه می‌آفریند و در منطقه ام‌الرصاص سخت مجروح می‌شود.

وی در عملیات فتح‌المبین با مسئولیت معاونت تیپ در محور فکه و تنگه رقابیه حماسه می‌آفریند و در عملیات رمضان، در لشکر حضرت رسول‌(ص) به عنوان جانشین لشکر در عملیات والفجر مقدماتی و والفجر1 حضوری تعیین‌کننده می‌یابد.


این شهید بزرگوار در عملیات والفجر8 به عنوان فرمانده، به هدایت نیروها می پردازد و در این عملیات بسختی مجروح می‌شود، به طوری‌که به خاطر مداوا حدود یکسال در بیمارستان بستری می‌شود و هنوز بهبود نیافته، به جبهه‌های نبرد می‌شتابد و در عملیات کربلای 4 و کربلای 5 حضوری چشمگیر و حماسی می‌یابد و سرانجام در دی ماه 1366 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سرش به شهادت می‌رسد.

روحش شاد و یادش گرامی و پررهرو باد
 
انتهای پیام/  
Share/Save/Bookmark