کد مطلب: 63191
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:
ارتش آرایش نظام اسلامی، آسایش و آرامش مردم مسلمان است
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نقش مهم ارتش در کنار سایر نیروهای نظامی اعتلای دین و فرهنگ در جامعه اسلامی، آرایش نظام اسلامی و آسایش و آرامش مردم مسلمان است و برای همین است که همواره موردتوجه دشمنان بوده است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم صبحگاه مشترک قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش بیان کرد: این نام‌گذاری برای تقدیر از تلاش‌های این نیرو در دفاع از استقلال و امنیت کشور در طول دوران انقلاب است.

وی افزود: ارتش هنگام انقلاب با مردم همراهی کرد و پس از انقلاب نیز در راه حفظ آرمان‌های نظام پای‌کار بود و جمع از ارتشیان در این راه به شهادت نائل آمدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: در تعبیری از امام علی (ع) آمده است: «الجُنُوُد بِإذنِ اللّه حُصُونُ الرَّعییَةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ» لشکریان به اذن خداوند دژهای محکمی هستند که از مردم حفاظت می‌کنند و مایه زینت و آرایش و افتخار فرمانروایان و مایه عزت دین و امنیت و آسایش مردم هستند.

وی ادامه داد: نقش مهم ارتش در کنار سایر نیروهای نظامی اعتلای دین و فرهنگ در جامعه اسلامی، آرایش نظام اسلامی و آسایش و آرامش مردم مسلمان است و برای همین است که همواره موردتوجه دشمنان بوده و به دنبال تضعیف نیروهای نظامی و انتظامی ما هستند که به لطف خداوند متعال ارتش ما در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی افتخار دارند که تحت فرماندهی یک مجتهد فقیه و حکیم فرزانه هستند که با نگاه جامع، بینش صحیح و دید نافذی که دارند جامعه اسلامی و قوای نظامی و انتظامی را هدایت می‌کنند و باتدبیر ایشان در طول دوران انقلاب شاهد رشد نیروهای نظامی و انتظامی به‌خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم.

اقتدار ارتش به نیروهای انسانی مؤمن، متعهد و وفاداری است
آیت‌الله محامی تشریح کرد: این ارتقا هم در حوزه آموزش و تأمین امکانات و تجهیزات دفاعی است و هم در جهت رشد و تربیت نیروی انسانی و باید توجه داشت که اقتدار ارتش ما تنها به تجهیزات نظامی نیست؛ بلکه به نیروهای انسانی مؤمن، متعهد و وفاداری است که با اراده‌ای پولادین و ایمان قوی در مسیر اهداف میهن اسلامی تا پای جان بر سر عهد هستند و جان خود را در این راه تقدیم کردند و ما باید برای تربیت نیروهای این چنینی برای دفاع از نظام و انقلاب ادامه راه شهدا تلاش کنیم.

وی افزود: امیران و فرماندهان دلاور و مردان مردی جان خود را برای دفاع از انقلاب تقدیم کرده‌اند از جمله سپهبد شهید صیاد شیرازی و در آیه قرآن آمده است: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً» عده‌ای بر سر پیمان خود وفادار ماندند و جان خود را تقدیم کردند و مردان دیگری هم هستند که در همین مسیر استوار باقی‌مانده و به عهد خود وفادار هستند و آن را نقص نکردند و باید این گونه باشیم و این گونه افرادی را تربیت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: برای این کار باید در کنار ارائه آموزش‌های فنی و نظامی و تأمین تجهیزات باید برای تقویت ایمان، معرفت، اراده و تعهد و وفاداری تلاش کنیم و باید در این جهت برنامه‌ریزی کنیم تا یک ارتش قوی و مقتدر داشته باشیم.

وی ادامه داد: ارتش مقتدر، مؤمن و وفادار می‌تواند مایه اعتلای دین و فرهنگ اسلامی در جامعه و مایه آرایش و افتخار نظام اسلامی و مایه تأمین آرامش و آسایش مردم باشد.

آیت‌الله محامی در پایان گفت: اگر این اقتدار وجود داشته باشد نظام اسلامی می‌تواند با لطف الهی و به پشتوانه نیروهای نظامی و انتظامی وفادار، محکم در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی بایستد و اگر آن‌ها تعرضی به نیروهای ما داشته باشند پاسخ کوبنده‌ای بدهد مثل آنچه که در عملیات وعده صادق صورت گرفت و باز با همین پشتوانه اعلام کند اگر آمریکا و هر کشوری در این مسیر با دشمن همراهی کند با او با مقتدرانه برخورد خواهد شد و این جایگاه ارتش مقتدر و نیروهای نظامی و انتظامی قوی است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark