کد مطلب: 36463
 
خشک شدن آب‌های زیرزمینی زنگ خطری برای کشاورزی
بزرگواری گفت: تغییر روش آبیاری اکنون در برخی استان‌ها به طور آزمایشی انجام شد که این نیازمند توجه همه جانبه مسئولین برای مقابله با بحران آب و توسعه کشاورزی است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۰
خشک شدن آب‌های زیرزمینی زنگ خطری برای کشاورزی
 
به گزارش زاهدانه ، سید علی بزرگواری دبیر اول کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی درباره تغییر وضعیت آبیاری کشور از عزقاوی به آبیاری قطره‌ای گفت: تغییر روند آبیاری بخصوص در بخش کشاورزی یکی از پیشنهادات و راهکارهایی بود که طی دو سال اخیر وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده بهینه از آب و مقابله با خشکسالی صورت گرفته است.
 
این نماینده مجلس عنوان کرد: تغییر وضعیت آبیاری را وزارت جهاد در برخی استان‌ها به صورت آزمایشی شروع کرد ولی توجه لازم که باید به برخی از استان‌های خشک می‌شد انجام نگرفت.
در صورتیکه مسئولین باید برای توسعه کشاورزی و هم برای استفاده بهینه از مصرف آب پیش از این‌ها به این موضوع توجه کنند.
 
 
وی در خصوص اعتبارات و برنامه‌های مجلس گفت: تخصیص اعتبارات در سال 93 و 92 در تمام بخش‌ها ضعیف بود و قاعدتاً بخش کشاورزی هم از این قاعده مستثنی نیست.
با نشست‌ها و برنامه‌هایی که مجلس با دولت محترم داشته قرار شد امسال توجه بیشتری به بخش کشاورزی شود. ورود برنامه پنجم مجلس نیز این مسئله را لحاظ کرد و همه دغدغه‌ نمایندگان این است که دولت در برنامه ششم پنج ساله بخش کشاورزی بیشتر مورد توجه قرار دهد.
 
بزرگواری ادامه داد: با توجه به برنامه‌هایی که دولت و مجلس دارند امیدواریم تا در برنامه ششم این امر محقق شود تا گامی در جهت پیشرفت بخش کشاورزی برداریم.
 
وی درباره آب چاه‌های کشاورزی با توجه به بحران آب کشور گفت: الآن به خاطر مشکلی که در زمینه تأمین منابع آبی برای کشور بوجود آمده در برخی استان‌ها برداشتن آب از چاه‌های کشاورزی ممنوع شد چون با اخباری که از برخی استان‌ها می‌رسد و بازدیدهایی که صورت می‌گیرد سفره‌های زیرزمینی آب کاملاً خشک شد که این زنگ خطری برای کشاورزی ما خواهد بود.
 
این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: ممنوعیت استفاده از آب چاه‌ها را مجلس ارائه داده و امیدواریم با همکاری دولت محترم در این راستا از این مسئله جلوگیری شود و بخش کشاورزی بیش از این لطمه نبیند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark