کد مطلب: 62130
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی سیستان وبلوچستان خبر داد:
آمادگی پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان برای اجرای تمهیدات ترافیکی ۱۳ فروردین
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی سیستان وبلوچستان از آمادگی کامل پلیس برای اجرای تمهیدات امنیتی ترافیکی ۱۳ فروردین در زاهدان خبر داد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۴
 
محمدعلی بزی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: براساس سنت دیرینه و کهن ایرانیان، همه ساله شهروندان زاهدانی در روز سیزدهم فروردین، روز طبیعت، به منظور گردش و تفریح به دامان سبز طبیعت مانند پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌های عمومی داخل و اطراف شهر عزیمت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به قرار داشتن روز مذکور در ماه مبارک رمضان، تغییر زمان حضور شهروندان در تفرجگاه‌هادر زمان افطار و پس از افطار خواهد بود.

بزی با اشاره به اینکه حجم ورودی مسافران نوروزی با ۱۳ فروردین روز طبیعت تداخل دارد تصریح کرد: بیشترین تصادفات در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، لذا توصیه می شود رانندگان زمان بازگشت خود را مدیریت کرده و با احتیاط بیشتر و پرهیز از هرگونه حرکات در سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی ادامه داد: پلیس راهور با تخلفات حادثه‌ساز رانندگان که خط قرمز پلیس است در این روز به جد برخورد می‌کند.

بزی تشریح کرد: علاوه بر این تیم‌های پلیس راهور کلان شهر زاهدان در این روز به محض مشاهده تخلفاتی از جمله؛ جابجایی و حمل مسافر بیش از ظرفیت همچنین سوار کردن مسافر در صندوق عقب اتومبیل، اضافه بار روی باربند و اتاق بار، سوارکردن مسافر و اطفال در سمت چپ راننده و جابجایی مسافر در قسمت بار وانت ضمن اعمال قانون از حرکت این وسایل جلوگیری به عمل خواهند آورد.

این مسئول اذعان کرد: درصورت بروز هرگونه تصادفات خساراتی اگر وسیله قابل حرکت است آن را به سمت راست هدایت کرده که باعث بار ترافیک نشود.

بزی گفت: از انجام بازی کودکان در کنار راه‌ها و معابر عمومی خودداری و زمان برگشت خود را با اولویت و حوصله تنظیم کنید.

وی خاطرنشان کرد: همکاران پلیس راهور از ساعات اولیه در کلیه معابر سطح درون شهری استان حضور فعالی دارند و دوربین‌های مکانیزه در سطح شهر زاهدان خودرو‌هایی را که باعث ایجاد تخلف شوند را شناسایی و رصد می‌کنند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark