کد مطلب: 42214
 
هیچ بن‌بستی با نظام مبتنی بر فقه نداریم
دادستان کل کشور در عزاداری حزب موتلفه اسلامی گفت: ما با نظام مبتنی بر فقه هیچ بن بستی نداریم.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۷
هیچ بن‌بستی با نظام مبتنی بر فقه نداریم
 
به گزارش زاهدانه به نقل از حزب موتلفه اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی دادستان کل کشور که در هشتمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت، اظهارداشت: ولایت فقیه یعنی ولایت دین شناسی که جامعه را به سمت باور های الهی سوق داده و اخلاق کریمه ایجاد کرده و احکام فقهی و باید و نباید های آن را اجرا کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه فقه جعفری پویا است اظهار داشت: فقه برای تمامی سوالات به وجود آمده برای انسان پاسخ دارد و غنی است. ما با نظام مبتنی بر فقه هیچ بن بستی نداریم.

دادستان کل کشور بیان داشت: همه فقها مورد احترام هستند و رهبر معظم انقلاب به عنوان فقیه جامع الشرایط، نسبت به مسائل پیش آمده و روز دنیا بر اساس اجتهاد مبتنی بر اصول پاسخ شرعی را ارائه می فرمایند.

وی تاکید کرد: برخی معتقدند دین نمی‌تواند انسان‌ها را اداره کند اما ما معتقدیم دین پاسخگوی زندگی انسان‌ها است و می‌تواند تمام ابعاد زندگی انسان در همه زمینه ها را اداره کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: خداوند در قران نام امت را برای جامعه انسانها نامگذاری می‌کند که این امت دارای عناصر حرکت، پویایی، هدف دار بودن   و امام و مقتدا است.

وی افزود: امام امت با مجموعه سرمایه‌های مادی و انسانی که برای امت وجود دارد بهره می‌گیرد تا امت را به سمت مقصوداش که خدایی شدن است نزدیک کند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark