کد مطلب: 56526
 
توسعه کشور در گرو اجرایی شدن سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت/ سخنان گهربار رهبری قوت قلب ملت شد
جمعی از کارشناسان سیاسی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه توسعه کشور در گرو اجرایی شدن سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است، گفتند: با این فراخوا
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از عصرهامون، در پی تدوین الگوی پایه‌ اسلامی ایرانی پیشرفت که در آن، اهم مبانی و آرمان‌های پیشرفت و افق مطلوب کشور در پنج دهه آینده، ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستگاه‌ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌شده و ارائه نظرات مشورتی جهت تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند.
در همین راستا جمعی از کارشناسان امور سیاسی سیستان وبلوچستان با اشاره به فراخوان رهبر انقلاب از صاحب‌نظران برای بررسی و اصلاح سند اولیه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفتند: با این فراخوان آینده و چشم‌انداز بسیار روشنی در پیش خواهیم داشت.

ضروریت توجه به اسناد بالا دستی در اجرایی شدن الگوی اسلامی ایرانی
سلطانعلی میر کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با شستون، برای ارتقاء سند اولیه الگو اسلامی توجه به اسناد بالادستی را لازم و ضروری دانست و افزود: اسناد بالادستی دارای راهبردهای کلان هستند که برنامه ها را تدوین و ترسیم می کند.
وی گفت: سند چشم انداز بیست ساله، سند اسلامی شدن دانشگاه ها و برنامه اقتصاد مقاومتی از جمله اسناد بالا دستی هستند که برای پیشرفت الگوی اسلامی ایرانی نیاز است به تمامی حوزه های این اسناد توجه شود.
کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: طبق برنامه های این اسناد، ایران باید در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، فکری، علمی و نظامی چه در داخل کشور و چه خارج و منطقه باید رتبه نخست را داشته باشد.
میر ادامه داد: ایران باید میان ۲۷ کشور شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای میانه و قفقاز نقش راهبردی را داشته و در تمامی حوزه ها باید رتبه عالی را داشته باشد.
وی با بیان اینکه در این میان رسانه ها می توانند نقش رابط را میان حوزه های اجرایی با منعکس کردن نظرات مردم در این راستا داشته باشند، گفت: دانشگاهیان و حوزویان نیز می توانند در راستای پیشرفت کشور با ارائه‌ نظرات خود، نقاط قوت و ضعف مشارکت داشته باشند.
کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: اجرایی شدن الگوی اسلامی ایرانی می تواند منجر به توسعه یافته شدن کشور در منطقه شمال آفریقا، قفقاز و خاورمیانه شود.
احمد ملاشاهی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه زابل در گفت و گو با پایگاه خبری اوشیدا، گفت: سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت، یک سند متفکرانه ای است که می تواند برای کشور ایران ، آغاز یک راه تازه در مسیرهای پیشرفت و ترقی باشد.
وی افزود: این سند ابتدا در ایران باید اجرایی و سپس به کشورهای مسلمان دیگر نیز پیشنهاد شود تا آنان نیز با توجه به تدابیر دیده شده در این سند راه پیشرفت را پیدا کنند.
ملاشاهی خاطرنشان کرد: در واقع سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید به دست نخبگان، پژوهشگران، اساتید دانشگاهی و همچنین کسانی که درک و علم بالایی دارند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
کارشناس مسائل سیاسی یکی از مزایای این سند را گسترش و همه گیر شدن عدل و عدالت اسلامی در کشور اشاره دانست و ادامه داد: پیش بینی می شود با اجرای این سند مهم، جامعه به سوی پیشرفت اقتصادی، آزاد اندیشی سوق پیدا کند و عدالتی ستودنی درکشور پدیدار شود.

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark