کد مطلب: 45473
 
تولد 94 نوزاد مبتلا به تالاسمی نوع شدید در سیستان و بلوچستان
عضو هیئت رییسه انجمن تالاسمی استان سیستان و بلوچستان گفت: دو علت مهم تولد94 نوزاد مبتلا به تالاسمی نوع شدید، ازدواج های فامیلی و انجام ندادن آزمایشهای قبل ازدواج در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در یک سال گذشته است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۵
تولد 94 نوزاد مبتلا به تالاسمی نوع شدید در سیستان و بلوچستان
 
به گزارش زاهدانه، غلامرضا حیدری عضو هیئت رییسه انجمن تالاسمی استان سیستان و بلوچستان گفت: در یک سال گذشته 43 نوزاد مبتلا به تالاسمی نوع شدید یا ماژور در زاهدان، 10 نوزاد در خاش، 24 نوزاد در سراوان و 17 نوزاد در چابهار متولد شده اند.
عضو هیئت رییسه انجمن تالاسمی استان افزود: افراد مبتلا به تالاسمی نوع شدید هر ماه به طور متوسط دو نوبت خون دریافت می کنند که در طول زمان دریافت خون مجبور به بستری 8 ساعته در هر نوبت در بیمارستان می باشند .
وی ادامه داد: علاوه بر اتلاف وقت بیمار به هنگام خون گیری در بیمارستان برای هر بیمار سالیانه مبلغ 600 میلیون ریال توسط دولت هزینه می شود .
وی بیان کرد: در صورتی که این بیماران به صورت مناسب تحت درمان قرار نگیرند،به مشکلاتی مانند کاهش رشد، دیابت و بیماری های قلبی مواجه خواهند شد .
وی تصریح کرد: خدمات مرتبط با این بیماران در تمامی بیمارستان های استان ارایه می شود.
وی به زوجین جوان توصیه کرد: با انجام یک آزمایش خون ساده قبل ازدواج و ماههای اول بارداری از سلامت جنین اطمینان حاصل نمایند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تالاسمی یکی از بیماری های ژنتیکی است ودر خانواده هایی که پدر و مادر مبتلا به تالاسمی نوع خفیف یا مینور باشند احتمال تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی نوع شدید وجود دارد، فرد مبتلا به تالاسمی شدید نیازمند دریافت منظم خون و مراقبت های طبی فراوان است .
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark