کد مطلب: 38723
 
تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۶
تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور
 
به گزارش زاهدانه ، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 9 مهر ماه) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را  قرائت کرد.

 این تذکرات به شرح زیر است:
 
علی ایرانپور و رحمت‌الله نوروزی نمایندگان مبارکه و علی آباد در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند چرا اختلاف بین سازمان اسقاط خودرو و واردکنندگان را حل نمی‌کنید؟
 
سیدمحمد بیاتیان به رئیس‌جمهور لزوم تجدیدنظر در قیمت تضمینی خرید گندم را متذکر شد.
 
محمدتقی توکلی نماینده مردم الیگودرز در تذکری به وزیر صنعت خواستار جلوگیری از تولید خودروهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد توسط شرکت‌های خودروساز داخلی شد.
 
ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در تذکری به وزیر امور خارجه عنوان کرد: حفظ اقتدار، پرهیز از ساده‌اندیشی و دفاع قهرمانان از «190 هزار سو» که نیاز عملی کشور و حق مسلم هسته‌ای ملت ایران هست و تیم مذاکره‌کننده هرگز نباید ذره‌ای از آن کوتاه بیایند.
 
سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر به وزیر ورزش و جوانان در مورد علت عدم اجرای قانون در موضوع خصوصی‌سازی باشگاه‌های دولتی و به رئیس‌جمهور در مورد علت عدم اجرای قانون در مورد تقسیمات کشوری به دلیل ارائه لایحه تذکر داد.
 
احمد فتاحی نماینده مردم شهربابک در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار علت عقب‌نشینی از حقوق قانونی و شرعی مردم در مذاکرات هسته‌ای شد.
 
عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده مردم اصفهان به وزرای صنعت،‌ ارشاد و خارجه ضرورت حمایت از صنایع دستی و صادرات آن و حمایت حداکثری از طریق بازاریابی و فعال‌تر شدن سفارتخانه‌ها و مراوده با کارشناسان اقتصادی و فرهنگی مستقر در آنان را متذکر شد.
 
سید رضی نوری نماینده مردم شوش در تذکری به وزرای کشور و ارشاد خواستار جلوگیری از فیلمسازی کیارستمی در استان خوزستان به دلیل اظهارات موهن وی در رابطه با دفاع مقدس شد.
 
فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت با وزیر امور خارجه لزوم پاسخ قاطع به ادبیات سخیف و موهن نخست‌وزیر انگلیس در خصوص مردم ایران را متذکر شد.
 
محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان به وزیر آموزش و پرورش در مورد علت واگذاری مدارس دولتی به بخش غیردولتی بدون برنامه‌ریزی و فراهم کردن تمهیدات لازم تذکر داد.
 
سید علی طاهری و عبدالکریم رجبی نماینده مردم گرگان و مینودشت در تذکری به وزیر صنعت خواستار جلوگیری از واردات بی‌رویه و توجه ویژه به رونق تولید و تقویت زیرساخت‌ها و تقویت سرمایه‌گذاری در صنایع مادر و تقویت صادرات خودرو به کشورهای همسایه شدند.
 
همچنین به وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تجدید نظر در سود سپرده‌های بانکی را متذکر شدند.
 
زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران به وزیر امور خارجه لزوم جلوگیری از افزایش سطح روابط با کشور انگلیس پس از اظهارات توهین‌آمیز نخست‌وزیر این کشور را متذکر شد.
 
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد علت تأخیر در صدور دفترچه بیمه سلامت برای کسانی که سابقه بیمه داشتند تذکر داد.
 
ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد به وزیر دادگستری عدم برخورد قاطع قوه قضائیه با جرائم خشن و درگیری‌های مسلحانه در کشور را متذکر شد.
 
محمد علی اسفنانی نماینده مردم فریدون‌شهر به وزیر اقتصاد در مورد علت عدم نظارت به وضعیت نابسامان بانک‌‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات و به وزیر آموزش و پرورش در مورد علت عدم پرداخت معوقه مربوط به حق محرومیت پرسنل آموزش و پرورش تذکر داد.
 
زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره لزوم برخورد تبعیض‌آمیز با سایت‌های فاقد مجوز تذکر داد.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark