کد مطلب: 35429
 
طرح قطعه قطعه کردن 7 کشور منطقه به 18 کشور
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با تجزیه کشورهای عربستان، عراق، سوریه، یمن، لبنان، اردن و کویت و شکل‌گیری دولت‌های کوچک مذهبی در اطراف خود، مخالفانش را نسبت به ضرورت ایجاد دولتی یهودی در سرزمینهای اشغالی متقاعد سازد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۳۸

به گزارش زاهدانه ،"امیر موسوی" با اشاره به طرح رژیم صهیونیستی برای قطعه قطعه کردن کشورهای منطقه به استثنای ایران و ترکیه برای ایجاد دولتی یهودی گفت: صهیونیست‌ها در این طرح به دنبال تجزیه هر کدام از کشورهای لبنان، عربستان، عراق، و سوریه به سه قسمت و یمن، اردن و کویت به دو قسمت هستند که تمام این تقسیم‌بندی‌ها بر مبنای مذهب است.

وی اظهار داشت: در طرح تجزیه کشورهای منطقه، ایران به دلیل اقتدار و ترکیه به خاطر بحث ناتو در لیست آنها قرار نمی‌گیرند و هم‌اکنون به فکر قطعه قطعه کردن کشورهای جهان عرب هستند.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه این طرح در قبال دولت سوریه شکست خورده و نسبت به دولت عراق هم بعید به نظر می‌رسد به نتیجه‌ای برسد، بیان داشت: اختلافات خاندان آل سعود بر سر قدرت، وجود گروه‌های تروریستی در عربستان و نیز فشارهای وارد بر مردم نشان از فروپاشی زودرس عربستان، هم به لحاظ قدرت سیاسی و هم به لحاظ مرزهای جغرافیایی دارد.

موسوی با اشاره به اینکه در این طرح، کشو‌رها بر مبنای تفاوت‌های مذهبی تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی می‌خواهد با ایجاد کشورهای کوچک مذهبی در پیرامون خود، ضمن تسلط بیشتر بر آنها، مخالفان خود را نسبت به ایجاد دولت یهودی در سرزمین‌های اشغالی متقاعد سازد.

وی با یادآوری اینکه کردها شش ماه قبل در عمان جلسات مشترکی با قطر و ترکیه برای ورود گروه تروریستی تکفیری داعش به عراق داشتند اظهار داشت: جمهوری اسلامی اسناد مهمی از آن را بدست آورده، که پرده از مدیریت این جریان توسط رژیم صهیونیستی برمی‌دارد و احتمالا امیر عبدالهیان معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه در سفر کویت، مسقط و امارات این اسناد را ارائه خواهد داد.

موسوی با اشاره به ناتوایی غرب در مهار ایران، پیش روی به سمت تفاهم، عدم توانایی در ساقط کردن بشاراسد و امضا توافقنامه امنیتی توسط نوری المالکی که کاملا به نفع عراق است تاکید کرد: وضع موجود، شرایط آمریکا را دشوار کرده و تلاش می‌کنند برای آینده یک نوار امنیتی در شرق فلسطن اشغالی ایجاد کنند که از شرق سوریه، تا غرب عراق اردن و شمال عربستان را فرامی‌گیرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به بیابانهای گسترده‌ای که با حمایت اسرائیل در اختیار تروریستها قرار داده می‌شود، اظهار داشت: تروریستها طی چند سال اخیر ثابت کرده‌اند که بهترین محافظ برای منافع اسرائیل هستند و تنها مشکل آنها دشمنی با جمهوری اسلامی، حزب اله و خط مقاومت است.

موسوی افزود: وضعیت وخیم پادشاه عربستان، اختلافات موجود در خاندان سعودی، تعدد گروه‌های تروریستی، مشکلات خاندان آل سعود، لیبرال‌ها، وهابی‌های تندرو و بویژه شخص بندربن سلطان دامنه اختلافات گسترده‌تر کرده و شرایط برای تجزیه عربستان قوت می‌گیرد.

وی با ترسیم آینده عربستان در صورت فروپاشی گفت: عربستان در صورت تجزیه به سه بخش حجاز در غرب، ریاض در مرکز و قسمت شرقی عربستان تقسیم می‌شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به چشم طمع آمریکا به عربستان درباره اهمیت مناطق مختلف آن گفت: تسلط به غرب و مرکز عربستان به‌خاطر همسایگی با رژیم صهیونیستی و اشراف بر دریای سرخ اهمیت امنیتی دارد و شرق عربستان هم به لحاظ وجود منابع نفتی حائز اهمیت است چرا که آمریکا می‌تواند با حاکمان آینده آنجا قراردادهای نفتی درازمدت ببندد.

موسوی در ادامه به شرایط موجود در عراق برای تجزیه پرداخت و اضافه کرد: بارزانی و رهبران کرد در پی خیانت‌های ارتش عراق از شرایط امنیتی این کشور سوء استفاده کردند و هم تجهیزات نظامی که در موصل بود را به اربیل انتقال دادند و هم بر مناطقی چون کرکوک که ارتش عراق در آن حضور نداشت مسلط شدند البته باید از طریق اصل 140 قانون اساسی عراق در مورد وضعیت آن تصمیم‌گیری می‌شد اما با اعزام نیروهای پیش‌مرگه کرد آنجا را به تسلط خود در آوردند و به همین دلیل بارزانی گفت اصل 140 حل شده و نیاز به بررسی ندارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: در این اصل خودمختاری اقلیم کردستان مورد توجه قرار گرفته و فعالیت‌های نفتی آن در زیر پرچم عراق و مدیریت دولت مرکزی بغداد مجاز است اما بارزانی بر خلاف این قانون یک میلیون بشکه نفت اربیل را بدون اجازه دولت مرکزی عراق به رژیم صهیونیستی فروخت و اکنون هم چند کشتی دیگر در دریا سرگردان هستند که علت آن ترس خریداران به خاطر عواقب قانونی پیش‌رو است.

وی ادامه داد: بارزانی بر خلاف قانون اساسی به صورت مستقل وارد روابط بین‌المللی شده که این موضوع برای صهیونیست‌ها بسیار خوشحال کننده است، چون استقلال کردستان سبب می‌شود تا روابط ویژه و علنی با یکدیگر داشته باشند، چنانچه تاکنون با آموزش‌های نظامی، تجهیزات استراق سمع و رادارهای پیشرفته روابط خاص اقتصادی و امنیتی را با یکدیگر برقرار کرده‌اند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: البته اقلیم کردستان هم‌اکنون برای عدم عبور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی محتاطانه و پنهانی عمل می‌کند.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark