کد مطلب: 43529
 
تعلیق روابط اقتصادی کشورهای اسلامی با هر کشوری که به مقدسات اسلام اهانت کند/ اهانت به پیامبر (ص) اقدام صهیونیستی است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد داد: وزرای خارجه کشورهای اسلامی طی نشستی روابط اقتصادی کشورهای اسلامی با هر کشوری که به ساحت مقدس پیامبر(ص) و مقدسات اسلامی اهانت کردند، به حالت تعلیق درآورد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶
به گزارش زاهدانه ، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی ضمن محکومیت شدید اهانت نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" به پیامبر عظیم الشان اسلام گفت: اهانت به ساحت پیامبر (ص) یک حرکت صهیونیستی است.
 
وی افزود: صهیونیست‌ها در پی دریافت ضربات متعدد و سنگین از مقامات اسلامی در چند سال گذشته به دنبال چنین اقدامات مذبوحانه‌ای هستند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از آنجایی که این اقدام موهن در خاک فرانسه صورت گرفته است، دود آن به چشم فرانسوی‌ها خواهد رفت.
 
نماینده مردم بروجرد اظهار داشت: انتظار می‌رود دولت فرانسه با قاطعیت جلوی این گونه اقدامات بایستد چرا که به لحاظ ابعاد مختلف به ضرر این کشور خواهد بود.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از انفعال سازمان کنفرانس اسلامی در قبال این اهانت انتقاد کرد و گفت: جای تاسف است چنین سازمانی که مرکز آن در عربستان است در مقابل این گناه نابخشودنی بی‌تفاوت باشد.
 
وی پیشنهاد کرد: وزرای خارجه کشورهای اسلامی باید در این رابطه جلسه‌ای تشکیل و تصمیماتی بگیرند.  
 
بروجردی خاطر نشان کرد: وزرای خارجه کشورهای اسلامی می‌توانند مصوب کنند تا رابطه اقتصادی کشورهای اسلامی با هر کشوری که در آن به ساحت پیامبر(ص) و مقدسات اسلامی اهانت می‌شود به حالت تعلیق درآید.  
 
اضافه می‌شود؛ اخیرا نشریه فکاهی شارلی ابدو که سابقه اهانت به مقدسات اسلام را دارد مجددا به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام توهین کرده است.
 
این در حالی است که سران برخی کشورهای وابسته اسلامی هیچ واکنشی انجام ندادند و متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی نیز با نشریه شارلی ابدو به خاطر کشته شدن چند نفر از افرادش ابراز همدردی می‌کنند. 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark