کد مطلب: 43411
 
یادوراه شهید جنگی زهی برگزار می شود
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه سلمان گفت : یادوراره شهید جنگی زهی سی ام دیماه با حضور مسئولان و جمعی از خانواده شهدا در شهرستان سرباز برگزار می شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
 
شهید جنگی زهی
سرهنگ حسن فضلی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت : یادوراره شهید جنگی زهی شهید شاخص کشور در سال 93 ، هم زمان با سی ام دیماه در شهرستان سرباز با حضور مسئولان و جمعی از خانوداه شهدا برگزار می شود.

وی گفت: شهید جنگی زهی در راستای وحدت،دفاع از ولایت به شهادت رسید و دارای روحیه ی بسیجی بسیار بالایی بود که دفاع از ولایت را سر لوحه کار وزندگی خود قرار داده بود.

وی بیان کرد:این همایش با هدف انسجام بخشی،افزایش وحدت در جامعه،انسجام نیروها در کنار یکدیگر،ارائه الگوهای برتر در جامعه به بسیجیان ومعرفی شهداء شاخص و....برشمرد.

فضلی با اشاره به ساخت مستند زندگی شهید جنگی زهی افزود : این مستند با زحمات فراوان جمع آوری و تهیه شده است و ازشبکه های سیما پخش خواهد شد و همچنین بزودی کتاب این شهید منتشر خواهد شد .

وی گفت : در این مراسم با اهدای لوح و تندیس شهید جنگی زهی از خانواده شهدا تقدیر خواهد شد.

به گزارش زاهدانه ، مولوی شهید مصطفی جنگی زهی فرزند احمد در 16 مرداد 1333 در روستای تیغ آب پشامگ از تواب شهر راسک شهرستان سرباز به دنیا آمد.

وی تحصیلات ابتدایی خود را نزد پدرش گذراند و با علاقه‌ای که به تحصیل علوم دینی داشت، برای ادامه تحصیل به پاکستان رفته و پس از کسب مدرک مولویت در بازگشت به ایران جهت انجام خدمت سربازی اقدام نمود و دوران سربازی‌اش را در ژاندارمری گذراند.

از جمله فعالیت‌های وی، تدریس دروس عقیدتی در پایگاه‌های بسیج، اعم از مساجد و ادارات بود و همچنین در مراسمات مختلف ملی و مذهبی به ایراد سخن می‌پرداخت.

مولوی مصطفی به جهت بلاغت در سخن و هدایتگری مردم، در سال 1389 از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت به سمت امامت جمعه دائم مسجدالخضراء راسک منسوب گردید. ایشان مدتی نیز به عنوان امام جمعه موقت مسجد ابوبکر ایرانشهر منسوب بوده است.

سرانجام پس از عمری تلاش در راه اعتلای دین مبین اسلام و شکوفایی آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه مورخ سی‌ام دی‌ماه 1390 پس از اقامه نماز پر فضیلت جمعه، در مسیر بازگشت به منزل، همراه با شهید خاکساری توسط ایادی استکبار و وهابیت به فیض عظیم شهادت نایل آمد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark