کد مطلب: 47655
 
گزارش زاهدانه از یک جهادگر وکارآفرین جوان سیستان وبلوچستانی؛
گوش به فرمان ولایت فقیه بودن/ ديروز سرباز سپاه، امروز فعال عرصه اقتصاد مقاومتی
یک کارآفرین در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: امروز بحث اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در کشور است که اولین رکن تحقق آن ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در بین آحاد مختلف مردم است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۶
 
به گزارش زاهدانه، پرداختن به موضوع تولیدات و حمایت از محصولات داخلی از گذشته های بسیار دور حائز اهمیت بوده است به گونه ای که امام راحل به مسئله استقلال اقتصادی و خودكفايی اهميت فوق العاده ای می دادند و هميشه از مردم و مسئولين می خواستند تدبيری بينديشند كه جامعه بتواند به مرحله ای از پيشرفت برسد كه نيازهای خود را در حد شايسته ای از رفاه توليد كند و در اداره امور اقتصادی نيازمند به ديگران نباشد زیرا ایشان بر اين باور بودند كه استقلال اقتصادی مقوله ای كليدی است كه حيات ملت بدان وابسته است ودست يابی به آن كشور را بيمه خواهد كرد.
از همین رو در سالهای اخیر نیز رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان دارند و از این جهت است که بحث اقتصاد مقاومتی به یک دغدغه اساسی برای عموم مردم اعم از زن و مرد، شیعه و سنی و غیره واقع شده است.
به همین منظور خبرنگار زاهدانه برآن شد تا گفت و گویی داشته باشد با سربازی که در حین انجام خدمت مقدس سربازی انگیزه پیوستن به طرح های اقتصاد مقاومتی در درونش غوغا به پا می کند و او را به سمت پرورش بلدرچین وا می دارد.
ايوب صداقتی کار آفرین فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی است که در این باره بیان کرد: از ابتدای سال 92 مشغول به انجام خدمت مقدس سربازی در مجموعه بسيج سازندگی سپاه سلمان استان سيستان و بلوچستان شده ام.
وی در خصوص نحوه آشنایی خود با طرح های اقتصاد مقاومتی افزود: در طول خدمت سربازی با توجه به فعاليت‌های بسيج سازندگی و حمايتی كه از مردم محروم در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی داشتند، آشنا شدم و این حس انسان دوستانه ای که در این مجموعه برای متکی شدن به تولیدات داخلی بر من وارد شد انگیزه ای برای ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی را درونم شعله ور ساخت که در این راستا فعالیت کنم.
صداقتی ادامه داد: در اواخر خدمت خود بودم كه با يكی از بسيجيان موفق در عرصه توليد مرغ و بلدرچين آشنا شدم و اين زمينه‌ای شد تا من نیز در عرصه پرورش و تولید جوجه بلدرچین وارد شوم.
این کارآفرین که خاطره شیرین دوران خدمت خود را روی آوردن به سمت طرح های اقتصاد مقاومتی بیان می کند، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام عظمای ولایت مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان برای رفع نیازهای خود وارد اين عرصه شدم ولی با توجه به اين‌كه تجربه‌ای در اين زمينه نداشتم نتوانستم شروع به فعاليت کنم.
وی ادامه داد: پس از پايان خدمت سربازی به‌ صورت پاره‌وقت در مجموعه بسيج سازندگی استان مشغول به خدمت شدم و با کمک و راهنمایی های مسئول بسیج سازندگی استان «سرهنگ جعفری» تصميم گرفتم در جهت ترويج فرهنگ توليدی و اقتصاد مقاومتی در محل این سازمان به توليد جوجه بلدرچين بپردازم و پس از توليد جوجه‌ها را به‌صورت رايگان در بين متقاضيان توزیع کنیم.
صداقتی با اشاره به اینکه در این زمینه 10 عدد جوجه بلدرچين هدیه گرفته است، گفت: خواستن، توانستن است را برای خود به اثبات رساندم، زیرا توانستم با راهنمایی مسئولان امر در این مجموعه جوجه‌های بلدرچین را با استفاده از دورريز نان و مازاد غذای خانه به بلوغ برسانم و به‌صورت شخصی مورد استفاده و مصرف کردن، قرار دهم.
وی افزود: در مرحله دوم این طرح سرهنگ جعفری 20 عدد جوجه دیگر به من اهدا کرد که اين بار پس از بزرگ شدن جوجه‌ها تصميم به فروش آنها گرفتم.
وی بیان کرد: در این زمینه نیز با راهنمایی وی با شركت نگار نصر آشنا شدم وتوانستم اين جوجه‌ها را به فروش برسانم که اين مهم انگيزه ای را در درونم به وجود آورد تا ديگر فكر توليد را از ذهن خود بیرون نکنم.
صداقتی ادامه داد: در طی این مدت با همکاری سازمان بسیج سازندگی و استفاده رایگان از دستگاه جوجه کشی که در این مجموعه وجود داشت توانستم 2هزار بلدرچین و 500 عدد جوجه مرغ را تولید و در بازار عرضه کنم.
این کارآفرین تاکید کرد: امروز بحث اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در کشور است که اولین رکن تحقق آن ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در بین آحاد مختلف مردم است و درصورتی که این روحیه در مردم تقویت شود آنگاه می توان با تکیه بر توانمندی های داخلی خود بسیاری از نیازهای اساسی را درداخل کشور تامین کنیم و به کشورهای دیگر متکی نباشیم.
صداقتی در پایان ضمن تشکر و قدر دانی از حمایت مسئولان امر به ویژه سازمان بسيج سازندگی سيستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: خدمت در اين نهاد مقدس توانست اين انگيزه را در من ایجاد کند تا در زندگی شخصی خود مصرف‌گرا نباشم و سعی کنم تا با حركتی هرچند كوچک يک توليدگر داخلی باشم که با عمل به دستورات رهبری در این زمینه گام برداشته است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark