کد مطلب: 32251
 
لاریجانی در صحن علنی مجلس:
قطعنامه مداخله‌جویانه اتحادیه اروپا آرزوهای متناقض است
رئیس مجلس گفت: قطعنامه مداخله‌جویانه اتحادیه اروپا نشان می‌دهد از سرزمین اوهام، آرزوهای متناقض را یک‌جا جمع کرده‌اند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۸
لاریجانی
 
لاریجانی
به گزارش زاهدانه ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: عناوین و تأکیداتی که رهبر فرزانه انقلاب در پیام نوروزی خود در ابتدای سال به آن اشاره داشتند، نتیجه ارزیابی دقیق شرایط کشور و بیان مسیری روشن برای سامان‌بخشی به اداره بهتر حوزه اقتصاد و فرهنگ و مدیریت کشور بود که البته در گذشته نیز بر مؤلفه‌های این موضوعات تأکید داشتند.

وی اضافه کرد: ایشان در ملاقات با اعضای شورای انقلاب فرهنگی و اهمیت توسعه فرهنگی کشور بر ابعاد مختلف متذکر شدند و در اواخر سال گذشته نیز با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تبیین آن در جلسات دیگر مسئولیت مهم همه ارکان کشور و فعالان اقتصادی را در این برهه از زمان بیان کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه این مسائل حکایت از دغدغه‌ای دارد که کشور ما با بافت جوان جمعیتی که سرمایه‌ای ارزشمند است و تحصیلات گسترده و منابع متنوع خدادادی از نفت و گاز و معادن و موقعیت ژئوپلتیک برجسته و فرهنگ فراگیر اسلامی چگونه می‌تواند از مدیریت مبتکرانه برخوردار شود تا از سرمایه‌های مادی و معنوی ملت به درستی استفاده شود و نیروها به هدر نرود و در یک جمله کشور خوب و درست اداره شود تا به اهداف سند چشم‌انداز نائل شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور و چالش‌های پیش رو نشان می‌دهد که این دغدغه، دغدغه‌ای اصیل و محوری برای کشور است و نه‌تنها ملت ما انتظار اصلاح مسیر اداره کشور را دارد که چشمان مسلمانان روشن ضمیر و آگاه در سایر کشورها که نگاه مترقی انقلاب را جانبخش حرکت اصلاحی در کشورهای خود می‌دانند نیز منتظر شنیدن پیشرفت‌های اقتصادی ایران اسلامی هستند چراکه ایران را تکیه‌گاه اسلام ناب محمدی و پناهگاه مستضعفان می‌دانند. اینجاست که باید گفت ماموریت سیاستمداران و مدیران امروز ماموریتی تاریخ‌ساز است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با نگاه طبیبانه کلید رازگشا را در مدیریت جهادی می‌دانند که قصد دارد با همه وجود این ماموریت تاریخی را بر دوش حمل کند. این مدیریت فرهنگ را فرع توسعه نمی‌داند بلکه آن را متن توسعه قرار می‌دهد و توانمندسازی فرهنگی و ارتقاع معنوی غایت اصلی کار قرار می‌گیرد و توسعه مادی و اقتصادی‌ای که باید بر پیکره حضور هرچه گسترده‌تر ملت بنا شود و مخصوصا در این مقطع زمانی بسیار مهم است اما غایت وسیله‌ای محسوب می‌شود.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: این همان نقطه‌ای است که چارچوب اندیشه‌ای ملی ما را از نظامات مومیایی شده مدرنیته جهان غرب متفاوت می‌کند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark