کد مطلب: 62591
 
رئیس حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان:
حقوق بشر سر پوشی برای جنایات آمریکا است
رئیس حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان گفت: حقوق بشر بهانه آمریکا است که جنایت‌های خود را به عنوان دفاع از مظلوم ادامه دهد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۱
 
حجت الاسلام هادی رمضانی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: یکی از دولت‌هایی که برای حفظ نظام شاهنشاهی به پا می خیزد آمریکا است، برای این کشور نیز محرز است جمهوری اسلامی با منافع آمریکا در تضاد است.

وی با بیان اینکه به لطف خدا و همراهی مردم این انقلاب به پیروزی رسید و منابع آمریکا در منطقه به خطر افتاد، ادامه داد: سفارت آمریکا که در واقع لانه جاسوسی آمریکا در ایران بود به تسخیر انقلابیون در آمد که به تعبیر امام انقلاب دوم آن را نامید.

رئیس حوزه‌های علمیه تشریح کرد: با توجه به در خطر بودن منافع آمریکا نقشه‌هایی را طراحی کرد، در مرحله اول جنگ داخلی را بهترین گزینه دانست و سعی کرد با کمک احزاب و گروهک‌های منافق داخل ایران، نظام مقدس را از بین ببرند.

وی افزود: قبل از جنگ تحمیلی که برای ایران اتفاق افتاد آمریکا توطئه‌های داخلی و کودتا و تقویت گروهک‌های منافقین را برعهده داشت که به نتیجه‌ای نرسید.

حجت الاسلام رمضانی گفت: اوج این توطئه‌ها به زمان جنگ و به دهه ۶۰ برمی‌گردد، ۶ و هفتم تیر ماه ترور مقام معظم رهبری که در آن سال‌ها امام جمعه و نماینده رهبری بودند و انفجار مقر حزب که به دنبال آن شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران‌ایشان به شهادت رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: در شهریورماه شهادت نخست وزیر و جمعی از مسئولین را به شهادت برسانند که همه‌ی این‌ها برای نابودی ایران و به قدرت رسیدن دشمنان بوده است.

رئیس حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در جنگ ایران و عراق آمریکا می‌پنداشت که کشور نوپا است و ساختار حکومتی تقویت نشده و ارتش و نیرو‌های مردمی منظمی ندارد برای شکست و تسخیر ایران این جنگ را با بهانه‌های واهی برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: با اینکه قدرت جهانی تمام تلاش و حمایت خود را برای کمک و پیروزی عراق به کار گرفت و با تمام فراز و نشیب‌هایی که اتفاق افتاد و با تمام پشتیبانی استکبار جهانی از عراق داشت باز پیروزی خواستی نصیب آن‌ها نشد و ایران مسیر خود را پیش برد.

دشمنان با برنامه‌ریزی مختلف سعی دارند ایران را از پای درآورند

حجت الاسلام رمضانی اذعان کرد: در این بین برای تضعیف ایران به خصوص در زمان جنگ و بعد از آزادسازی خرمشهر که برای آن‌ها مسلم بود در این جنگ پیروزی نصیب شان نمی‌شود، برنامه‌های جدید برای از پای در آوردن ایران کشیدند، جنگ نفتکش‌های ایران و عراق و درگیری کشتی‌های جنگی آمریکایی با ایران بود.

وی گفت: یکی دیگر از راه‌های که برای تضعیف کشور پیش بردند ناامن کردن مسیر هوایی ایران و هواپیما‌های مسافربری ایران بود، آمریکایی‌ها پرواز بندرعباس تا دبی را باتوجه به فاصله کم بین این دو مکان و عدم اوج‌گیری چند پایی هواپیما مورد حمله ناو جنگی آمریکا قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه‌های علمیه ادامه داد: ۲۹۶ نفر از سرنشینان این هواپیما شهید می‌شوند که بخش قابل توجهی از این مسافران کودکان ۱۲ تا ۱۳ ساله بودند و چند کودک زیر ۱۲ سال در این پرواز بودند.

وی اظهار کرد: با این‌که هواپیما‌های جنگی و نظامی از هواپیمای مسافربری مشخص است و همچنین ارتفاع پایین‌تری که این هواپیما پرواز می‌کند کاملاً مشهود است.

حجت الاسلام رمضانی تشریح کرد: آمریکایی که بحث حقوق بشر را مطرح می‌کند تمام سرنشینان این هواپیمای مسافربری را به شهادت می‌رساند و بعد از آن نه تنها عذرخواهی نکردند بلکه فرمانده ناو جنگی آمریکایی مورد تشویق قرار گرفت.

وی افزود: حکومت انگلستان در این اتفاق از آمریکا حمایت می‌کند در جنگ رسانه‌ای به عنوان دفاع از خود این ماجرا را بیان می‌کند تا ذهنیت جامعه جهانی را تغییر دهد.

آمریکا با جنگ رسانه‌ای جای ظالم و مظلوم را تغییر می‌دهد

رئیس حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این دولت استکبار هم چنان هم این شیوه فریب را دنبال می‌کند هر جا که منفعت‌شان در خطر باشد به اسم مبارزه با تروریسم، در خطر بودن کشور برای دفاع از مظلوم وارد کشور می‌شود.

وی گفت: با بهانه‌ی حقوق بشر و با عنوان مدافع و پیروی حقوق بشر جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کنند و با همین بهانه به هواپیمای مسافربری ایران حمله کردند و عنوان کردند که فقط قصد دفاع از خود را داشتیم.

حجت الاسلام رمضانی بیان کرد: حقوق بشر برای آمریکا بهانه‌ای است که ملت خود و سایر ملت‌های جهان را قانع و جنایت‌های خود را به عنوان دفاع از خود تلقی کند و این حقوق بشر هیچگاه دامن آن‌ها را نمی‌گیرد، این شیوه استکبار جهانی است که با قدرت مادی، رسانه‌ای و نظامی اهداف جنایتکارانه خود را پیش می‌برد.
وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران در این مدت در جبهه‌های مختلف توانسته است این استکبار جهانی را شکست دهد و از این به بعد نیز با توکل بر خدا و پشتیبانی و در حضور مردم باز هم توطئه دشمنان را نقش برآب می‌کند و با همه فراز و نشیب‌ها مسیر خود را ادامه می‌دهد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark