کد مطلب: 36075
 
ابعاد همدستی ایالات متحده در جنایات رژیم غاصب اسرائیل
پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در مقاله‌ای به یکی دیگر از ابعاد همدستی ایالات متحده در جنایات رژیم غاصب اسرائیل در نوار غزه و حمایت از این رژیم اشغالگر پرداخته است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۰۷
ابعاد همدستی ایالات متحده در جنایات رژیم غاصب اسرائیل
 
به گزارش زاهدانه ، در این مقاله که به قلم "سارا لازاره" نوشته شده به مخالفت امریکا با تحقیق سازمان ملل در خصوص نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی اشاره شده و آمده است : با وجود مخالفت ایالات متحده، سازمان ملل تحقیق رسمی در مورد " تمام موارد نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و قوانین بین المللی حقوق بشر" را تصویب کرد.

ایالات متحده تنها کشوری در جهان بود که روز چهارشنبه هفته گذشته به تحقیق سازمان ملل متحد در مورد نقض حقوق بشر در غزه توسط اسرائیل رای مخالف داد.

از میان 47 عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل، 29 کشور به راه اندازی کمیسیونی برای آغاز یک تحقیق مستقل بین المللی که منجر به تصویب قطعنامه شود، رای دادند. هفده کشور کشور ، از جمله آلمان، فرانسه، و انگلستان نیز رأی ممتنع دادند.

بنا بر اعلام بیانیه دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، این تحقیقات "تمام موارد نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و قوانین بین المللی حقوق بشر در سرزمین های فلسطین اشغالی، از جمله قدس شرقی و نوار غزه را در خلال عملیات نظامی صورت گرفته از اواسط ماه ژوئن،" را مورد بررسی قرار خواهد داد. این شورا از عملیات نظامی اسرائیل به دلیل "نقض گسترده، منظم و فاحش حقوق بشر بین المللی و آزادی های اساسی" انتقاد کرد.

کیت هارپر، سفیر ایالات متحده در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: من رای منفی دادم، زیرا این قطعنامه "ابزاری مغرضانه و سیاسی" است که " به قطع مخاصمات کمکی نخواهد کرد."

اما "جاش روبنر" مدیر "کمپین آمریکا برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل"، گفت : رای منفی ایالات متحده به سادگی "نشان می دهد که ایالات متحده تا چه اندازه در مجامع بین المللی از اسرائیل در برابر هر گونه پاسخگویی در برابر اعمال خود، هر چقدرهم فاحش باشد، دفاع می کند. "روبنر" افزود ادعاهای آمریکا در مورد عدم وجود تعادل(در قطعنامه) نامشروع هستند، زیرا این تحقیقات موارد نقض حقوق بشر هم توسط حماس و هم اسرائیل را مورد بررسی قرار خواهد داد.

فیلیس بنیس، "عضو ارشد موسسه مطالعات سیاست" نیز گفت رای منفی ایالات متحده ،بخشی از یک الگوی بزرگتر است.بنیس گفت: " وجود ایالات متحده دلیلی است که سازمان ملل متحد نمی تواند نقش مصرح خود در منشور این سازمان را ،که جلوگیری از بلای جنگ است، ایفا کند ." "ایالات متحده در شورای امنیت وتو می کند و تهدید به وتو می کند ، و در عرصه هایی مانند شورای حقوق بشر یا مجمع عمومی که در آن هیچ حق وتویی وجود ندارد، کشورهای دیگر را تهدید می کند."

قطعنامه سازمان ملل در بحبوحه شمار رو به افزایش کشته شدگان فلسطینی صادر می شود، یک مقام وزارت بهداشت غزه روزپنجشنبه گزارش در عملیات نظامی رژیم اسرائیل تا کنون 784 فلسطینی کشته و بیش از 5000 زخمی شده اند. کیونگ کانگ، معاون دبیر کل امور انسان دوستانه و معاون هماهنگ کننده کمک های اضطراری سازمان ملل متحد، تخمین می زند که 74 درصد از کشته شدگان فلسطینی غیر نظامیان و یک سوم کودکان هستند. کانگ روز چهارشنبه گفت: " طی دو روز گذشته در غزه ، در هر ساعت یک کودک کشته شده است "

روز پنج شنبه در حملات هوایی اسرائیل علیه فلسطینی هایی که در یک مدرسه سازمان ملل در بیت حانون در نوار غزه پناه گرفته بودند ، حداقل 15 نفرکشته و ده ها تن زخمی شدند. بنا به نوشته گاردین از 8ژوئیه این حمله ، حداقل چهارمین حمله به یک مرکز سازمان ملل متحد در غزه بوده است. کریس گانس ، سخنگوی آژانس کار و رفاه سازمان ملل متحد، در توییتر گفت: " مختصات دقیق پناهگاه سازمان ملل دربیت حانون بود به طور رسمی به ارتش اسرائیل داده شده بود."

این گزارش در خصوص تلفات رژیم صهیونیستی نیز نوشته است، سی و دو سرباز اسرائیلی، در اسرائیل کشته شده اند. روبنر ابراز نگرانی کرد که ایالات متحده به احتمال زیاد از هر گونه تلاش شورای حقوق بشر سازمان ملل در مسئول شناختن اسرائیل درارتکاب جنایات جنگی ممانعت خواهد کرد. وی گفت: " چیزی که به احتمال زیاد اتفاق می افتد همانی است که در گزارش گلدستون و تحقیقات شورای حقوق بشر در مورد حمله اسرائیل به ناوگان کمک رسان به غزه رخ داد.یعنی: گزارش ها با سند این واقعیت را اثبات می کنند که اسرائیل مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده است، و ایالات متحده از قدرت وتو و یا تهدید خود برای جلوگیری ازاقدام جامعه بین المللی در مورد مسئول دانستن اسرائیل استفاده خواهد کرد."



انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark