کد مطلب: 35500
 
تبلیغ عظیم ترین و بزرگترین رسالت برای حفظ دین است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت:تبلیغ بزرگترین بشارت و نذیر است و این رسالت بزرگ در عرصه پر آشوب کنونی مانع از ایجاد تحریف در دین ناب محمدی میشود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۲
استاندار سیستان و بلوچستان
 
استاندار سیستان و بلوچستان
 به گزارش زاهدانه ، علی‌اوسط هاشمی عصر دوشنبه در همایش بررسی تحرکات گروهک‌های تروریستی و جهان اسلام، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و ارزش‌هاست، ماهی که در آن آتش کینه‌ورزی، خشم و ظلم را خداوند خاموش گرداند و به برکتش راه سعادت را برای مسلمانان و بهره بردن لازم در این زمان از خوان گسترده خود فراهم کرد.

وی افزود: باید توجه داشت که در این ماه پر برکت، مسائل توأم با رعایت کرامت انسانی و دایره نگاه وسیعی به وسعت مخلوق خداوند است که برگرفته و متاسی از سیره حضرت رسول (ص) است که بذری را بر افکار مردمان رویاند و صیانت از آن بر ما واجب است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به زیبایی بذر اسلام را احیا کرد، گفت: رویش جدید بذر اسلام در جهان با نهایت مهارت و خلوص که ماحصل آن، زنده شدن اسلام ناب در سطح افکار جهانیان شد، دشمنان را در صدد تقابل با آن واداشته است.

هاشمی اضافه کرد: امروز عرصه بر اهالی تاثیرگذار از جمله مداحان، روحانیون و مبلغان از هر طیف، قومیت و گروه مذهبی بسیار سخت است و نسبت به شرایط و برهه‌های دیگر متفاوت‌تر بوده به ویژه در جغرافیای این منطقه که ظرفیت‌های خاص خود را می‌طلبد.

وی بیان کرد: تبلیغی که پیامبر عظیم‌الشأن عامل به بیان آنی بود حاصل نزول قرآن بر او بود و در آن دوران پر چالش بهترین روش را برای تحت تاثیر قرار دادن جاهلیت آن روز که بسیار سخت‌تر از امروز بود را بکار بست و نتایج آن همه را متحیر کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تبلیغ بزرگترین بشارت و نذیر است و این رسالت بزرگ در عرصه پر آشوب و چالش کنونی با این همه استراتژی که رفتارهای شکننده را دستاویز و ساماندهی می‌کند تا ممانعت بخشی دین ناب و دینی که عاری از هر تحریف و به زلالی آب و روشنایی ماه و خورشید است، شود.

هاشمی تصریح کرد: استکبار و کفار دین اسلام و پیروان آن را بزرگترین مانع جدی بر مسیر اهداف شوم خود می‌بینند و با تحرکات خسارت‌زا تمام توجهات خود را برای درون‌پاشی اسلام قرار داده‌اند.

وی گفت: با نگاهی گذرا و در حاشیه بودن سایر ادیان نسبت به جریانات اخیر به‌خوبی می‌توان دریافت که اراده‌ای بر علیه مسلمانان خدعه و توطئه می‌کند و با بهره‌گیری از تفکرات متحجر درون جهان اسلام که عموما افراد کم‌سواد و جاهل هستند، اصل اسلامیت را مورد هدف قرار داده است.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: داعش حاصل رویش امروز طالبان است که روزی با شکل‌گیری آهنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی نواخته شد و با احساس خطر کردن دشمنان به مرور نیروهای سازماندهی شده خود را به جریان انداختند تا در مقابل موج بیداری جدید در دنیای اسلام با پوشش اسلام جریانی را قرار دهند.

هاشمی با بیان اینکه داعش خوارج گذشته در قرن حاضرند، افزود: آنچه بر سوریه و درون این کشور گذشت را هیچ یک از تحلیلگران برآورد نمی‌کرد که این‌گونه در طوفانی که خود آغازگر آن بودند، درگیر کند و امروز بازماندگان قائله سوریه نه ملت و دولت بلکه متجاوزان هستند.

وی عنوان کرد: مسئله عراق پوششی برای شکست قائله‌ای است که خود آنها به راه انداختند و طبیعی است که باید در انتظار شکننده و سخت‌تری باشند.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: در مصر با بازی که اخوان از استکبار خورد، پایانش منجربه مصادره کردن انقلاب مردمی توسط نظامیان انجامید که با حمایت کفار و با به قفس انداختن نیروهای اصلی انقلاب این کشور آن را به بیراهه کشاندند.

هاشمی، بهره‌مندی ایران اسلامی را به عنوان ریاست سازمان کشورهای عدم تعهد در شرایط حساس کنونی مهم دانست و موضع‌گیری فعال که چندی است در پیش گرفته، در صدد است تا با تنویر افکار عمومی جهانیان و پشتیبانی‌های سیاسی و نقش‌آفرینی موثری را در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اختلاف شمشیر دولبه تیز و سپردن آن به دشمن است، تاکید کرد: همواره باید اصل وحدت کلمه را که بنیانگذار انقلاب به آن اصرار داشته و مقام معظم رهبری تکرار می‌کند را به عنوان اصل بازدارنده مدنظر قرار داد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در استان حساس سیستان و بلوچستان که شرایط همسایگان ما آرام نیست و ملتهب است، ضرورت دارد برای پاسداری از امنیت حاصل از انقلاب و پایداری آن، کلام زیبای امام راحل که حفظ نظام اوجب واجبات است را به عنوان فصل‌الخطاب قرار داد.

هاشمی گفت: رویکرد و نگاه نظام به سیستان و بلوچستان امنیتی نیست بلکه نگاهی همه‌جانبه و پایدار با مشارکت همه طیف‌ها از هر گروه، قوم و مذهب است که به اصل اسلام و چارچوب‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی پایبند است.

وی تصریح کرد: از کشاندن اختلافات به جامعه و اجتماع باید جدا پرهیز کرد و مسائل فقهی و مذهبی در صلاحیت علماست و در عصر دین ستیزی مسجد، روحانیت سبب به ثمر رسیدن انقلاب شد و بر این باور هستیم که روحانیت و علما به‌خوبی به نقش خود بر می‌آیند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: همزیستی مسالمت‌آمیز در استان را باید به‌خوبی پاس داشت و تقویت کرد چراکه این مهم در زمینه اقوام و مذاهب به بهترین و بی‌نظیرترین الگو در منطقه و جهان تبدیل شده است و روابط سببی حاکم با وجود تنوع و تکثر به فرصت تبدیل شده است.

هاشمی افزود: در اجتماعات یکدیگر به راحتی حضور یافته و باور به یکدیگر را قوت و تقویت کرده و اجازه نفوذ و گسست را به دشمن و خرده منافذ نفوذی آنان مسدود کرد و بدی‌های یکدیگر را به نیکی پاسخ داد.

وی گفت: راه مستعد برای جهش انفجاری توسعه سیستان و بلوچستان فراهم شده است که این مسئله در گرو اراده جمعی، مشارکت، هم‌افزایی و تکیه بر خرد جمعی این جغرافیاست که سرمایه اصلی محور توسعه را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark