کد مطلب: 37030
 
واکنش مولوی عبدالحمید به تحرکات داعش
امام جمعه مسجد مکی زاهدان با بیان اینکه باید با گروه‌های تکفیری برخورد کنیم، گفت: امروز همه می‌دانیم که قدرت‌های بزرگ و استعماری به دنبال اختلاف‌انگیزی بین مسلمانان و تجزیه کشورهای اسلامی هستند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
 
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی
به گزارش زاهدانه ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی پیش از ظهر امروز در نشست مقدماتی کنگره بین‌المللی «جریان‌های افراطی و تکفیری» در زاهدان، اظهار کرد: مسئله‌ای که امروز وحدت مسلمانان را تهدید می‎کند و بر خلاف منافع مسلمانان است موضوع افراط گرایی و تکفیر است.

وی افزود: تکفیر یعنی خارج شدن از جریان اعتدال، اسلام دین اعتدال است و همه باید در مسیر اعتدال حرکت کنند و خروج از این جریان انحراف را به دنبال دارد.

مولوی اسماعیل زهی با بیان اینکه جریان‌های تکفیری برای استدلال خود فقه و حقایق اسلام را در نظر نمی‌گیرند، گفت: امروز همه می‌دانیم که قدرت‌های بزرگ و استعماری به دنبال اختلاف‌انگیزی بین مسلمانان و تجزیه کشورهای اسلامی هستند که باید علمای اسلام در این زمینه بسیار هوشیار باشند.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان به بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز باید برای همگان مشخص شود که ریشه جریان‌های تکفیری از کجاست و باید با آنها مقابله کنیم.
وی پراکندگی و مشکلات امروز جهان اسلام را ناشی از فاصله گرفتن برخی از مسلمانان از اسلام و دستورات الهی عنوان کرد و گفت: امروز مسلمانان آن همه جنایات صهیونیستها در غزه را از طریق تلویزیون مشاهده و فقط دلسوزی می کنند و هیچ کاری انجام نمی دهند.

وی تصریح کرد: تنها راه حل مشکلات مسلمانان بازگشت آنان به اصل اسلام و پیروی از فرمایشات رسول الله(ص) و قرآن کریم است.

این نشست با حضور نماینده آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی،مرجع عالی‌قدر شیعه، حجت‌الاسلام حاتمیان، مدیر‌کل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات کشور، آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، امامان جمعه تشیّع و تسنن استان و جمعی از اساتید حوزه علمیه قم، علما، اندیشمندان و نخبگان تشیّع و تسنن استان، در محل سالن شهدای اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد.
Share/Save/Bookmark
مرجع : افکار نیوز