کد مطلب: 47517
 
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان:
رمز پیروزی انقلاب اسلامی مدیریت جهادی و ولایت پذیری است/ دشمن با نفوذ خود به بهانه مذاکرات هسته ای به دنبال فتنه انگیزی است
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان بیان کرد: آنچه که باعث پیروزی ما در جبهه اسلام شد ایمان و توکل به خدا، عشق بازی در میدان نبرد، تبعیت از نهضت عاشورایی و ولایت پذیری و پرورش یافتگی در فرهنگ ناب محمدی بود.
تاریخ انتشار : جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
 
به گزارش زاهدانه، سردار حسین معروفی ظهر امروز در مصلای قدس زاهدان با اشاره به حادثه جانگداز رحلت جمعی ازحجاج بیت الله الحرام و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس ، هفته پیوند دهنده بین امت و امامت، هفته شرافت، اقتدار و استکبار ستیزی، مقاومت و ایثارگری ملت ایران است.
وی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای نابودی ایران اسلامی در 31شهریور ماه سال 69 جنگ تحمیلی را بامحوریت حزب بعث عراق برعلیه ملت ایران شروع کردند، افزود: درآن زمان ایران کشوری نوپا و نوظهور اسلامی بود که با شرایط حاکم در منطقه و دنیا که هیچ آمادگی جسمی نظامی برای مقابله با دشمنان نداشت، توانست پیروز شود.
سردار معروفی گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس تنها زمانی بود که بعد از جنگ جهانی دوم 2 اردوگاه شرق و غرب پای یک میز نشستند و برعلیه ملت ایران 38 کشور حامی صدام جانی شدند که به لطف خدای متعال و ولایت پذیری ملت ایران از رهبر فرزانه خود توانستند با افتخار و سربلندی پیروزی را اذان خود کنند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان بیان کرد: آنچه که باعث پیروزی ما در جبهه اسلام شد ایمان و توکل به خدا، عشق بازی در میدان نبرد، تبعیت از نهضت عاشورایی و ولایت پذیری و پرورش یافتگی در فرهنگ ناب محمدی بود.
وی بابیان اینکه ملت ایران با رهبری امام راحل توانست در مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی کند، بیان کرد: امام (ره) متصل به درگاه لایزال الهی بودند و هدایت کننده ایشان نیز امام زمان(عج) بود، از این رو شاهد خلوص نیت در جبهه اسلام بودیم.

انقلاب اسلامی محدود به حوزه جغرافیایی نیست

سردار معروفی عزت، بزرگی و ناموس مردم برای رزمندگان را از اصول اساسی آنان به شمار آورد و گفت: ما با اطاعت پذیری از فرمان امام در جبهه پیش رفتیم از اینرو نقش ولایت و امامت در جنگ قابل دیدن بود که نمونه بارزآن عملیات کربلای چهار است. در این عملیات رزمندگان برای ادای دین با فرمایش امام راحل جنگیدند و با پیروزی خود توانستند نقش زیبای ولایت و امت را در دفاع مقدس نمایان کنند.
وی ادامه داد: امروز اگر می شنویم شهید میرحسینی در طول جنگ یکبار سرخود را خم نکرد یا پشت خاکریز نلرزید یا شهید عالی در میدان مین می خروشید و به سمت دشمن می رفت وتنهااز خدا می ترسید همه نشان از پرورش یافتگی در مکتب وحی، الگو گیری از نهضت عاشورا و هنر ولایت و امامت دارد.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه در طول این دوران از تمامیت ارضی، عقاید، باورها، ناموس، انقلاب و امام خود دفاع کردیم، افزود: امروز خروجی جنگ ما عزت، شرافت و سربلندی است و اگر دنیای استکبار جرات نمی کند به کشورما تجاوز کند بخاطر جنگ هشت ساله و آن دوران طلایی است زیرا با دست خالی در مقابل همه دنیا ایستادگی کردیم و امروز با قابلیت هایی که داریم منحصر بفرد در منطقه و جهان هستیم.
وی گفت: در این هشت سال دفاع مقدس انقلابمان را بدنیا ثابت کردیم لذا باید با هدایتِ تمام مستضعفین جهان و نفوذ معنوی به مردم کمک کنیم زیرا انقلاب اسلامی محدود به حوزه جغرافیایی نیست و از همه مستضعفین دفاع می کند.
سردار معروفی اظها داشت: در هشت سال دفاع مقدس 2 هزارو 878 روز مقاومت جانانه در مقابل یک جنگ نابرابر کردیم، در کربلای پنج در شرق رودخانه بصره در کنار کانال پرورش ماهی تن به تن با دشمن جنگیدیم دشمنی که مجهز به توپ و تانک بود و این است جنگ نابرابر آنان برعلیه مردم ایران.
وی در تکمیل این مطلب گفت: در این مدت رزمندگان ما 24 عملیات گسترده، 30عملیات نیمه گسترده، 54 عملیات محدود و 74 عملیات نزاعی، یکصد روز جنگ تن به تن و خاکریز به خاکریز داشتیم.
همچنین افزود: در طی این مدت 793 روز عملیات دشمن را پاسخ دادیم و از حرکت های دشمن جلوگیری کردیم که همه این رشادت ها و از خود گذشتگی ها را مرهون ایثار رزمندگان این استان و سایر استان های دیگر هستیم از این جهت آنچه باعث شد این رزمندگان و ملت در مقابل هجمه دشمن پیروز شوند همدلی و همزبانی حقیقی آنان در جبهه بود که این مهم از محورهای اصلی محسوب می شود.

رمز پیروزی انقلاب اسلامی مدیریت جهادی و ولایت پذیری است

فرمانده سپاه سلمان استان مدیریت جهادی را از دیگر مولفه های این پیروزی عنوان کرد و گفت: وفاق و نزدیکی قلوب به یکدیگر، ولایت پذیری و ولایت مداری، ایمان و اعتقاد عملی رزمندگان در جبهه و عشق بازی با خدا و مناجات های شبانه، روحیه مردم داری و اخلاص در عمل رزمندگان از دیگر ویژگی های این پیروزی است.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان مفتخر است که ازسال1360 تا پایان دفاع مقدس در جای جای ماموریت های لشکر ثارالله بهترین فرماندهان و شهدا را تقدیم انقلاب کرده است، رزمندگان این خطه از کشور با فعالیت و حضور خود در دو گردان مختلف 409 و 405 در تمام عملیات های لشکر ثارالله فعال بودند.
سردار معروفی ادامه داد: در بدترین شرایط جنگ در نهر جاسم، در عملیات نثر 4،7 و10، عملیات کربلای 5 و خیبر و بدر و... فرزندان استان حماسه آفریدند و مایه عزت و افتخار شدند.
وی گفت: سیستان و بلوچستان با داشتن مردمی ولایت پذیر و با بصیرت توانست در دوران جنگ ایفای نقش کند و اخلاص، ایمان و دفاع خود را نشان دهند لذا ما باید قدر این شهدا، رزمندگان و جانبازان را بدانیم زیرا به برکت این مجاهدت ها و رهبری امام راحل و بعد ازآن رهبر انقلاب حضرت آیت الله العضمی خامنه ای توانستیم امروز کشور بزرگ و مقتدری را داشته باشیم.

دفاع مقدس پیوند دهنده امت و امامت است

وی ادامه داد: راهبرد دشمن راهبردی نرم است آنان دنبال گرفتن اعتقادات، باورها و شجاعت ملت ایران هستند، دشمن می خواهد بر شجاعت مسئولین غلبه پیدا کند از این رو همه ما وظیفه داریم تا با هوشیاری و اطاعت از فرمایشات رهبری جلو آنان را بگیریم تا نتواند بوسیله جنگ نرم به اهداف خود برسد و فاصله ای بین امام وامت بیندازد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه دشمنان به بهانه مذاکرات هسته ای به دنبال فتنه انگیزی هستند، اظهار داشت: بعد از فتنه سال 88 راهبرد دشمن تغییر کرد آنها باور نداشتند که در هشت ماهه جنگ نابرابر نرم مردم ایران در صحنه قرار بگیرند و ایستادگی کنند؛ در این مدت دشمن پیوند امام و امت را به وضوح مشاهده کرد.
سردار معروفی در پایان از جمله قابلیت های منحصر به فرد ایران اسلامی را وجود ارتش، سپاه، نیروی انتظامی با ابزار به روز و نگاه به فرامین ولی فقیه و وجود بسیج مستضعفین عنوان کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark