کد مطلب: 47503
 
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران:
رشادت های رزمندگان دفاع مقدس منشاء بیداری اسلامی در دنیاست
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: دوران دفاع مقدس، دوران بسیار سختی بود که برکات آن را امروز به صورت بیداری اسلامی در عراق ، سوریه، لبنان و یمن مشاهده می کنیم.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱
 
به گزارش زاهدانه، سردار محمد مارانی امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح زاهدان با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور روزهای سخت دفاع از اسلام و انقلاب توسط مردم است، اظهار داشت: 31 شهریور ماه یادآور ارزش ها و حماسه های بی دریغ رزمندگان و مردم ایران اسلامی در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب و اسلام است.
سردار محمد مارانی افزود: هدف استکبار جهانی از راه اندازی هشت سال جنگ تحمیلی توقف حرکت عظیم انقلاب اسلامی بود که به لطف خداوند متعال و مدیریت و فرماندهی امام راحل با شکست مواجه شدند.
وی گفت: برای شکوفایی و پیروزی انقلاب اسلامی جوانان زیادی جان خود را فدای دفاع از ارزش ها وآرمان های انقلاب کردند لذا ما امروز وظیفه داریم نسل جوان را با آن رشادت ها و ازخودگذشتگی ها بیشتر آشنا کنیم تا این رشادت ها به نسل های بعد نیز منتقل شوند.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران از جمله بهانه های صدام برای شروع جنگ تحمیلی را تفکیک جزایر سه گانه فارس، عربستانی شدن استان خوزستان که یکی از مهمترین استانهای کشور ایران محسوب می شود، همچنین قطعنامه 1975 الجزایر عنوان کرد که مهمترین موضوع آن حاکمیت بر رودخانه اروند بود.
وی در ادامه بیان کرد: در 31 شهریور ماه در ساعت 2 بعدازظهر عراقی ها با تمام امکانات و نیروهای مسلح زمینی، هوایی و دریایی جنگ نابرابری را برعلیه ایران اسلامی آغاز کردند آنها فکر می کردند که در کوتاه ترین زمان می توانند جمهوری اسلامی را ساقط و کشورایران را تصرف کنند اما در طول 8 سال دفاع مقدس ایمان و توکل مردم به خدای متعال، رهبری، ولایت و مدیریت امام(ره) در اداره سیاسی و نظامی مملکت و حضور و حمایت مردم در جنگ و دفاع از کشور مانع اجرایی شدن اهداف شوم دشمنان شد.
سردار مارانی ادامه داد: صدام برای تصرف خرمشهر تنها دو گردان یعنی 600 نفر را اعزام کرده بود اما پس از مقاومت و ایستادگی مردم، نیروهای خود را به دو لشکر افزایش داد، با این حال مردم، بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان خرمشهردر 34 روز در مقابل نیروهای مجهز و سازماندهی شده بعثی مقاومت کردند و دشمن را شکست دادند که این شکت دشمن نشان از همت، اخلاص، ایمان و مدیریت امام راحل، رزمندگان و حضور مردم دارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز آثار جنگ و دفاع مقدس را در لبنان، یمن، سوریه، عراق و دیگر بلاد اسلامی شاهد هستیم زیرا رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان ما باعث بیداری اسلامی در جهانیان شد از اینرو دفاع مقدس از جمله روزهای بسیار ارزشمند این انقلاب بوده و تا همیشه ماندگار خواهد ماند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark