کد مطلب: 27816
 
وزیر کشور در جمع خبرنگاران:
سیستان و بلوچستان یک منطقه استراتژیک و راهبردی است
وزیر کشور گفت: ما در نظر داریم در وزارت کشور سیستان و بلوچستان را که یک منطقه استراتژیک و راهبردی است در اولویت توسعه قرار دهیم.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۵
 
عبدالرضا رحمانی‌فضلی ، وزیر کشور

به گزارش زاهدانه ، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت:با توجه به شرایطی که در این استان وجود دارد عدم توسعه یافتگی بزرگ‌ترین مشکل سیستان و بلوچستان است.

این مسئول ادامه داد: پروژه‌ای را در دست مطالعه و بررسی داریم که در زمان‌بندی کوتاه اجرایی خواهد شد.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان را به عنوان یک منطقه مهم برای سرمایه گذاری و توسعه پایدار انتخاب کرده‌ایم.

این مسئول افزود: امروز اولویت همکاران این بود که تمام منابع، امکانات، ظرفیت‌ها و ضعف‌های این منطقه طی دو ماه در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را با تشکیل کارگروه در وزارت کشور انجام دهیم.

وزیر کشور اذعان داشت: محور توسعه در طرح اقتصادی که در نظر داریم برای سیستان و بلوچستان صرفا اقتصادی بوده و امنیت به عنوان زیربنای آن مدنظر است.

وی عنوان کرد: جذب سرمایه و تولید و ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان محور اصلی برنامه‌های ما قرار دارد.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: در زمینه موضوع حادثه تروریستی سراوان با کشور پاکستان دیپلماسی قوی داشته‌ایم و تذکرات لازم داده شده است.

وزیر کشور عنوان کرد: حفاظت جدی و دقیق از مرزهای سیستان و بلوچستان نیز بیش از پیش مدنظر قرار گرفته شده و آن بخش از مرز که انسداد نشده است نیز مقرر شد ظرف شش ماهه آینده به ویژه در منطقه سراوان کنترل شود.

وی با بیان اینکه خلاءهای مرزی در سراوان به زودی رفع خواهد شد ادامه داد: حفاظت جدی و دقیق از مرزهای این استان مدنظر قرار گرفته است.

رحمانی‌فضلی در زمینه آخرین پیگیری‌ها برای دستگیری عوامل ترور دادستان زابل نیز متذکر شد: در شورای تامین مباحث دادستانی زابل در حال پیگیری است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: سرنخ‌های بسیار خوبی در این زمینه به دست آمده است و زمانیکه به نتایج برسند همکاران قطعا اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark