کد مطلب: 32399
 
مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان:
وظیفه دستگاه‌های فرهنگی در تحقق پیام رهبر معظم انقلاب دو چندان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در سال جدید وظیفه دستگاه‌های فرهنگی در تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری دو چندان شده است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
حجت‌الاسلام عباس دانشی
 
حجت‌الاسلام عباس دانشی
به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام عباس دانشی در جمع پرسنل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار کرد: در سال‌های گذشته، افق روشنی برای وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ترسیم نشده بود اما با نامگذاری امسال به نام «فرهنگ و اقتصاد، عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبری، آینده‌ای روشن برای انجام فعالیت‌های فرهنگی منسجم از سوی وزارتخانه تداعی خواهد شد.

وی افزود: امسال وظیفه دستگاه‌های فرهنگی نسبت به تحقق یافتن فرمایشات رهبر معظم انقلاب دو چندان شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران از ماهیت فرهنگی برخوردار است بنابراین باید بیش از آنکه تغییرات سیاسی و اقتصادی مدنظر ما قرار گیرد به چالش‌های فرا روی خود نسبت به فرهنگ توجه داشته باشیم.

دانشی عنوان کرد: ریشه و تداوم انقلاب اسلامی به فرهنگ ملت ایران بستگی دارد، بنابراین پس از پیروزی انقلاب در ایران شاهد تحول شگرف در آداب و رسوم و فرهنگ ملت ایران بودیم که این فرهنگ برخاسته از دین مبین اسلام بود اما به مرور زمان و به دلیل مشکلاتی از جمله جنگ تحمیلی، فرهنگ به حاشیه رانده شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ در کشورمان مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: نامگذاری امسال به نام سال «فرهنگ، اقتصاد و عزم ملی، مدیریت جهادی» از سوی رهبر معظم انقلاب، بارقه امیدی در دل انقلاب ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در بخش فرهنگ، نیازمند عزم ملی هستیم که در این راستا دستگاه‌ها باید از عملکرد جزیره‌ای و بخشی پرهیز کنند.

دانشی اضافه کرد: بخش فرهنگ زمانی به بار می‌نشیند که بتواند مدیریت جهادی و عزم ملی به میدان بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید باید اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ مورد توجه مدیران و نخبگان کشور قرار گیرد و موسسات غیر دولتی، نهادهای حوزوی و دانشگاهی نیز تلاش کنند تا به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با آرزوی توفیق و سربلندی برای همگان به وی‍ژه پرسنل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان در سال جدید افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری با قوت به میدان بیایند و در عملی کردن فرمایشات رهبری نسبت به دیگران پیشگام شوند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark