کد مطلب: 34368
 
لیگ جهانی والیبال؛ ایران 3 - ایتالیا صفر
ایتالیا در مقابل تیم ملی والیبال ایران شکست خورد
تیم ملی والیبال ایران امروز در هفته پنجم لیگ جهانی میزبان تیم متحول شده ایتالیا بود که والیبالیست ها کشورمان موفق شدند با نمایش یک بازی زیبا و جذاب تیم ملی ایتالیا را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهند.
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۷
ایتالیا در مقابل تیم ملی والیبال ایران شکست خورد
 
به گزارش زاهدانه ، ملی پوشان والیبال ایران در هفته پنجم لیگ جهانی میزبان ایتالیا هستند.

ایتالیایی‌ها با 19 امتیاز و حق میزبانی در مرحله نهایی از همین حالا صعود خود را به دور دوم تضمین کرده اند. حالا آنها با تیم دوم خود به ایران می آیند تا از این بازی خارج از خانه نهایت استفاده را برای میدان دادن به بازیکنان ذخیره داشته باشند. با این حال نمی توان گفت که ایتالیا در ایران به دنبال امتیاز نیست. اتفاقا بازیکنان جوان این تیم انگیزه زیادی دارند که در کوران لیگ جهانی والیبال شایستگی های خود را نشان دهند پس نباید این تیم را دست کم گرفت.
 
در مقابل، تیم ملی والیبال ایران که از شش بازی نخست خود در لیگ جهانی هفت امتیاز گرفته است، امید زیادی دارد تا از دو بازی خانگی برابر ایتالیا نهایت امتیاز را کسب کند.
 
بازیکنان والیبال ایران که تا اینجا عملکرد قابل قبولی داشته اند، با انگیزه زیاد برای صعود به مرحله نهایی مسابقات دور خیز کرده اند. با توجه به میزبانی ایتالیا از گروه A مرحله مقدماتی سه تیم به دور بعد صعود می کند. بدین ترتیب رقابت نزدیکی بین تیم های ایران، لهستان و برزیل برای کسب امتیاز و صعود به مرحله نهایی وجود دارد.
 
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از هفته پنجم لیگ جهانی امروز ساعت 18:30 در سالن 12 هزار نفری آزادی میزبان ایتالیاست.
 
دومین بازی این 2 تیم نیز ساعت 18:30 روز یکشنبه یکم تیرماه برگزار خواهد شد.
 
*درب های سالن 12هزارنفری باز شد
 
درب های سالن 12 هزارنفری ازادی تهران از ساعت 14 و 30 دقیقه امروز جمعه باز شد و علاقمندان به والیبال که بلیت بازی ایران و ایتالیا را تهیه کردند، وارد سالن شدند.
 
تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا از ساعت 18:30 امروز جمعه در چارچوب هفته پنجم لیگ جهانی والیبال به مصاف یکدیگر می روند. این دیدار در سالن 12هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود و درب های سالن از ساعت 14 و 30 دقیقه باز شد تا علاقمندان وارد سالن شوند.
 
تمامی بلیت های این دیدار به صورت اینترنتی به فروش رسیده است و به هواداران توصیه می شود که بدون بلیت به ورزشگاه نیایند که امکان ورود برای آنان مهیا نیست.
 
دومین بازی تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا روز یکشنبه برگزار می شود و فروش بلیت اینترنتی این بازی نیز از ساعت 9 صبح فردا شنبه برای افراد دارای کارت هوشمند و از ساعت 10 برای سایر علاقمندان آغاز می شود.
 
*سالن 12 هزار نفری تکمیل شد
 
سالن 12  هزار نفری آزادی تهران یک ساعت قبل از شروع بازی دو تیم ایران و ایتالیا تکمیل شد.
 
سالن 12 هزار نفری آزادی از یک ساعت قبل از شروع مسابقه تکمیل شده و تعداد زیادی از علاقمندان به والیبال نیز در بیرون سالن و مجموعه ورزشی آزادی تهران حضور دارند.
 
قبل از آغاز گرم کردن بازیکنان گروه از باستانی کاران نمایشی از ورزش زورخانه ای را در سالن 12 هزار نفری به نمایش گذاشتند.
 
*دبیرکل کمیته ملی المپیک در سالن 12 هزارنفری
 
دبیرکل کمیته ملی المپیک عصر امروز جمعه برای تماشای دیدار تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا به سالن 12 هزار نفری آزادی آمد.
 
شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته المپیک از 40 دقیقه قبل از شروع این مسابقه وارد سالن 12 هزار نفری آزادی شد و از سوی تماشاگران حاضر نیز به صورت ویژه تشویق شد.
 
*بازی با کمی تاخیر آغاز شد
 
صدر نشین یک ست را به ایران واگذار کرد
 
تیم ملی والیبال کشورمان در سومین رویارویی خود مقابل تیم ملی ایتالیا امروز جمعه ست اول را با نتیجه 25 بر 18به نفع خود به پایان رساند.
 
ترکیب اصلی تیم ایران را در این دیدار سعید معروف، مجتبی میرزاجانپور، شهرام محمودی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، فرهاد ظریف، محمد موسوی عراقی تشکیل دادند.
 
نظم حاضر در سالن حاکی از آن بود که مسئولان فدراسیون تجربه کافی را در خصوص برگزاری این رویداد بزرگ را به دست آورده اند.
 
اولین سرویس بازی از سوی تیم ایران زده شد. لاجوردی پوشان ایتالیایی که تا کنون توانسته بودند صعود خود را به مرحله نهایی مسجل کنند با قدرت کامل مقابل تیم ایران صف آرایی کردند اما ملی پوشان کشورمان می خواستند امروز تلافی 2 باخت متوالی ایتالیا را جبران کنند.دفاع روی تور 2 نفره فرهاد قائمی وموسوی امتیاز 6 را برای تیم ایران به همراه آورد.
 
مجتبی میرزاجانپور با سرویس پرشی موجی خود امتیاز 7 را برای تیم ملی به ارمغان آورد.
 
وقت استراحت فنی اول با نتیجه 8 بر 5 به نفع تیم ایران رقم خورد.
 
سرویس ایتالیایی ها پس از وقت استراحت فنی اول به خارج رفته و امتیاز 9 به تیم ایران رسید. آنها دومین اشتباه خود در سرویس را مرتکب وا متیاز 10 را به ایران تقدیم کرد.
 
آبشار محکم شهرام محمودی از دست 2 دفاع عبور کرده و تیم ایران را یازده تایی کرد.
 
لاجوردی پوشان در امتیاز 12 بر 7 در خصوص خروج یکی از توپ ها از زمین به داور اعتراض کردند که این مساله به ضررشان تمام شد اصرار آنها همچنان پس از صدور نهایی رای از سوی سرداور همچنان ادامه داشت. "بروتو"سرمربی تیم ایتالیا با آمدن کنار میز ناظر فدراسیون جهانی از آنها خواست تا دوباره در این خصوص بررسی های لازم را انجام دهند.
 
فرهاد قائمی این بار هم برای تیم ایران سرویس زد که به دلیل برخورد با تور امتیاز 8 برای تیم رقیب ثبت شد.
 
تماشاگران حاضر در سالن با تشویق های بی امان خود مانع از تمرکز ملی پوشان تیم میهمان می کردند.
 
آبشار محکم محمد موسوی عراقی بدون برخورد با دفاع حریف ایران را به امتیاز 14 رساند. ایتالیایی که حالا 6 امتیاز از ایران عقب افتاده بودند نمی خواستند بازنده زود هنگام باشند و تمام تلاش خود را برای شکست میزبان به کار گرفته بودند اما شاگردان کواچ به سختی در پی انتقام از لاجوردی پوشان بودند.
 
در امتیاز 14بر10 این بار کواچ بود که می خواست با بهره گیری از ویدئو چک حق ایران را به دست آورد و داورا ن پس از بررسی های لازم امتیاز 11 را به ایتالیا دادند.
 
دفاع 2 نفره فرهاد قائمی و محد موسوی ایران را 16 امتیازی کرد و وقت استراحت فنی دوم 16 بر 11 به نفع ایران رقم خورد.
 
دریافت اول ایران در این دیدرا نسبت به بازی های قبل از نقاط ضعف کمتری برخوردار بود و این مساله باعث شد تا سرویس های ایتالیایی ها به ثمر ننشیند.
 
اسپک مستحکم محمد موسوی عراقی آن چنان به زمین حریف برخورد کرد که هیچ یک از مدافعین ایتالیا حرفی برای گفتن نداشتند.
 
"بروتو" سرمربی تیم ایاتالیا که دیگر شاگردانش نمی توانستند گفته های وی را در زمین به نحو مطلوب اجرا کنند در پوئن 18 بر 13 دست به تعویض زد.
 
تیم ایران با دفاع خوب سعید معروف و عادل غلامی 20 امتیازی شد و سکاندار لاجوردی پوشان مجبور به گرفتن وقت استراحت شد تا بلکه با صحبت کردن به شاگردانش نکات فنی را به آنها گوشزد کند.
 
اشتباه در دفاع داخل میدان تیم ایران باعث شد تا ایتالیایی ها امتیاز 17 را به دست آوردند.
 
در امتیاز 24 بر 17 کواچ از مهدوی به جای معروف در زمین استفاده کرد. میزاجانپور امتیاز 25 را برای ایران به دست آورد و ایران این ست را با حساب 25 بر 18 برنده شد.
 
*صدر نشین گروه A ست دوم را هم واگذار کرد
 
ست دوم دیدار تیم های ایران و ایتالیا در حالی آغاز شد که ترکیب تیم ملی کشورمان تغییر چندانی نکرده بود و این امر حکایت از رضایت کواچ از عملکرد شاگردانش است.
 
سرویس موجی شهرام محمودی، دریافت ضعیف لاجوردی پوشان را به همراه داشت و دفاع مستحکم ملی پوشان کشورمان باعث شد تا تیم ایران امتیاز سوم را به دست آورد.
 
محمد موسوی عراقی با تک دفاع خود ایران را 4 امتیازی کرد. خروج سرویس ایتالیایی ها از زمین مسابقه امتیاز 6 را به ایران تقدیم کرد.
 
وقت استراحت فنی اول با پوئن 8 بر 4به نفع تیم ایران ثبت شد.
 
ملی پوشان ایران آمده بودند تا به ایتالیایی ها ثابت کنند که اگر در 2 بازی اول مقابل آنها نتیجه را واگذار کرده بودند این باخت ها ناشی از جو شروع مسابقات لیگ جهانی بوده است و فقط یک اتفاق بود و والیبال ایران از این پس مقابل بزرگان حرف های زیادی برای گفتن دارند.
 
بلافاصله پس از ورود ملی پوشان 2 تیم به زمین میلاد عبادی پور به جای مجتبی میرزاجانپور وارد زمین شد.
 
تماشاگران حاضر در سالن امروز با تشویق های خود نشان دادند که همانند گذشته یار سیزدهم تیم والیبال کشورمان هستند تشویق های آنها به معنای واقعی تمرکز را از حریف گرفته بود.
 
امتیاز دهم تیم ایران از سرویس فرهاد قائمی به طور مستقیم به دست آمد.
 
"بروتو" مرد اول امروز تیم ملی والیبال ایتالیا که دیگر حرف هایش هیچ تاثیری در روند کا ر شاگردانش نداشت به آرامی کنار زمین حرکت می کرد شاید وی هم محو نمایش یک والیبال حرفه ای از سوی شاگردان کواچ شده بود به راستی که تیم ایران نسبت به 6 بازی قبل از نظر فنی تفاوت های زیادی کرده بود.
 
در امیتاز 12 بر 10 کواچ که نمی خواست اختلاف امتیاز میان آنها کمتر شود برای نخستین بار در این بازی اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد تا به نوعی با صحبت کردن با شاگردانش هم نکات فنی را به آنها گوشزد کند و هم آرامش را به تیم بازگرداند. خوشبختانه این مساله به نفع ایران شد و میلاد عبادی پور توانست 2 امتیاز مستقیم از پوئن سرویس به دست آورد. تا این بار "بروتو" مجبور به گرفتن وقت استراحت شود ولی صحبت های وی بی تاثیر بود چون باز هم یک امتیاز به تیم ملی کشورمان رسید و میلاد عبادی پور همچنان زننده سرویس بود.
 
وقت استراحت فنی این ست هم با پوئن 16 بر 11 به نفع ایران رقم خورد.
 
کواچ در زمان ورود ملی پوشان به زمین از آرمین تشکری به جای محمد موسوی عراقی برای زدن سرویس استفاده کرد.
 
کواچ در امتیاز 17 بر 13 در خصوص رای صادره از سوی داور اعتراض کرده و هیئت داوران مجبور به بررسی از طریق ویدئو چک کرده و امتیاز 18 به ایران رسید.
 
حضور فرهاد ظریف لیبرویس باتجربه تیم ایران در این بازی باعث شد تا برخی نقایص فنی کوچک دریافت اول هم برطرف شود وی با وجود آن که به تازگی مورد عمل جراحی قرار گرفته بود امروز با آمادگی کامل در تیم ایران بازی می کرد.
 
اعتراضات مکرر "بروتو" سرمربی تیم ایتالیا همچنان ادامه وی حتی پس از بررسی ویدئو چک و نمایش وضعیت از طریق مانیتور بزرگ سالن باز هم با حرکات غیر حرفه ای نسبت به عملکرد داوران اعتراض می کرد و کار ار به ناظر فدراسیون جهانی می کشاند که باز هم این حرکت وی بی تاثیر بود این حرکات وی در پوئن 19 بر 14باعث ایجاد وقفه ای چند دقیقه ای در ادامه بازی شد.
 
"حسین معدنی"سرمربی اسبق تیم ملی ایران هم امروز در برخی موارد از پشت سر کواچ ملی پوشان را به نوعی در اجرای تاکتیک ها راهنمایی می کرد.
 
در امتیاز 17 بر 22 سکاندار لاجوردی پوشان که بسیار عصبانی بود با گرفتن وقت اضافه می خواست آخرین راهنمایی های فنی خود را هم به گوش شاگردانش برساند. این صحبت ها باعث شد تا آنها 2 امتیاز متوالی را از ایران بگیرند و 19 امتیازی شوند.
 
امتیاز 25 برای ایران با اشتباه ایتالیایی ها در زدن سرویس رقم خورد تا تیم ملی کشورمان با نتیجه 25 بر 20 ست دوم را نیز برنده شود.
*لاجوردی پوشان مقهور قدرت ایرانیان شدند
 
طبق هماهنگی های انجام شده از سوی مسئولان فدراسیون با توجه به آن که وقت استراحت ست دوم و سوم به 10دقیقه رسیده بود این افزایش وقت استراحت قانونی است.
 
براساس قانون فدراسیون جهانی کشور میزبان می تواند به دلیل نمایش برنامه های تبلیغاتی وقت استراحت فنی ست های دوم و سوم را به 10 دقیقه افزایش دهد.
 
در طول این مدت ملی پوشان 2 تیم به کارهای توپی پرداختند.
 
در ترکیب تیم ایران در این ست میلاد عبادی پور از ابتدای بازی به جای میرزاجانپور وارد زمین شد.
 
پس از ورود ملی پوشان به زمین سرویس بازیکنان ایران به خارج رفته و امتیاز اول برای ایتالیا رقم خورد.
 
ملی پوشان کشورمان می خواستند در این ست کار را یکسره کنند و با تمام قوا مقابل ایتالیایی ها حاضر شدند. شروع طوفانی آنها باعث شد تا تیم ایران با نتیجه 5 بر 2 از حریف صدر نشین خود پیش بیافتد.
 
شاید ایتالیایی ها هم باورشان نمی شد که امروز این چنین مقهور بازی شاگردان کواچ شوند چرا که اگر می دانستند به طور حتم "زایتسف" یا "بیرارلی" را هم همراه خود به تهران می آوردند.
 
وقت استراحت فنی اول این ست هم با نتیجه 8 بر 3 به نفع ایران به ثبت رسید.
 
تا پایان ست دوم محمد موسوی با کسب 22 امتیاز عنوان بهترین بازیکن را به خود اختصاص داده بود.
 
اسپک شهرام محمودی امتیاز ایران را به عدد 9 رساند و فاصله امتیازی را شش تایی کرد.
 
در امتیاز 12 بر 5 "بروتو" مجبور به گرفتن وقت استراحت شد تا به شاگردانش بگوید حداقل باختی در خور نام والیبال ایتالیا مقابل ایران داشته باشند.
 
کواچ در پوئن 12 بر 5 از امیر غفور به جای شهرام محمودی در ترکیب استفاده کرد.
 
بازی ملی پوشان کشورمان امروز در دفاع، حمله، دریافت بی نقص بود. آبشار امیر غفور قطر پاسور تیم ملی با دست مدافعین حریف برخورد کرده و امتیاز 15 برای ایران رقم خورد .
 
وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 7 به نفع ایران رقم خورد و آبشار محکم محمد موسوی عراقی امتیاز 18 را برای ایران به ارمغان آورد.
 
سرمربی تیم ایتالیا با تعویض های مکرر خود در صدد بود تا شاگردانش را به بازی برگرداند ولی تمام تلاش هایش در برابر تلاش شاگردان کواچ بی نتیجه بود. و فاصله امتیازی تیم ایران و ایتالیا به عدد 11 رسید. با این وضعیت کار جبران برای لاجوردی پوشان سخت و غیر ممکن شده بود.
 
کواچ در امتیاز 13 بر 20 اقدام به گرفتن وقت اضافه کرد تا به شاگردانش گوشزد کند که هنوز بازی تمام نشده و باید تا پایان دیدار تلاش کنند.
 
اشتباه ایتالیایی ها در زدن سرویس امتیاز 21 را به نام ایران ثبت کرد. اولین سرویس موجی پرشی محمد موسوی در این دقایق بازی ابتدا دفاع ناقص ایتالیایی ها را در پی داشت و دومین سرویس وی به طور مستقیم تبدیل به امتیاز 23 شد.
 
ست سوم و پایانی دیدار تیم های ایران و ایتالیا با نتیجه 25 بر 15به نفع تیم ایران به پایان رسید.
 
تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد با نتیجه کلی 3 بر صفر در بازی اول تیم ملی ایتالیا را شکست دهد.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark