کد مطلب: 45573
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
فشار زندگی را از دوش مردم بردارید
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر توجه به حل سختی‌های مشکلات مردم، از مدیران استان خواست هرچه می‌توانند تلاش کنند تا فشار زندگی از دوش مردم برداشته شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۸
فشار زندگی را از دوش مردم بردارید
 
به گزارش زاهدانه به نقل از ایسنا، علی اوسط هاشمی در جلسه شورای اداری استان که در استانداری برگزار شد مدیران را به ارایه طرح برای تامین نیازهای جوانان، توجه به صنایع خانگی و ایجاد اشتغال فرا خواند.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به استان برای شرکت در همایش ملی توسعه صنعت برق، از کارسازی حدود 400 میلیارد تومان اعتبار برای استان از محل سفر وزیر خبر داد.

استاندار افزود این مبلغ ازاعتبارات ملی برای احداث خط دوم انتقال آب از چاه نیمه‌ها به زاهدان، آبرسانی به 150 روستای استان، احداث خطوط انتقال آب به اراضی پایین دست سد زیردان و طرح‌های شبکه برق استان هزینه می‌شود.

هاشمی با صدور دستور تشکیل شورای اداری استان در ساعات غیراداری از مدیران خواست پاسخگویی و ارتباط بیشتر با مردم را بطور جدی‌تری دنبال کنند.

وی کوتاهی در پاسخگویی مدیران به مطالباتی که بطور مستقیم با رفاه و زیست مردم و شرایط زندگی آنان در ارتباط است را غیرقابل قبول خواند و گفت رکود و روزمره‌گی از هیچ مدیری قابل تحمل نیست.

استاندار با یادآوری روز روابط عمومی و ارتباطات از اعضای شورای اداری استان خواست نقش بیشتری به روابط عمومی‌های خود داده و خود نیز پذیرای نقدهای مردم باشند.

استاندار روابط‌عمومی‌ها را به انتقال بدون پرده حرف و سخن مردم به گوش مدیران فراخواند و گفت: روابط‌عمومی‌ها هم باید پل ارتباطی انتقال دردها و مشکلات مردم به مسئولان باشند و هم اقدامات و تلاش‌های دولتمردان را به اطلاع مردم برسانند.

وی خواستار مستندسازی و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام شده در استان در زمینه گازرسانی، اکتشاف معادن، راه‌آهن، آبیاری تحت فشار، پتروشیمی و دیگر طرح‌های عمرانی شد.

رییس شورای اداری استان همچنین با اشاره به وجود 200 هزار بازمانده از تحصیل در استان گفت: باید برای بازگردان این قشر به کلاس‌های درس تلاش کنیم و همه مدیران باید در راستای توسعه آموزش و فرهنگ در استان فعال باشند.

استاندار با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در پایان سالجاری خبر از افزایش یک نماینده به نمایندگان استان در مجلس خبرگان داد و مسئولان استان را به اجتناب از تبلیغات و در اختیار قرار دادن امکانات دولتی به داوطلبان شرکت در انتخابات فرا خواند.

وی تاکید کرد: موضع مدیران استان در انتخابات باید موضع بی‌طرفی، رعایت قانون و امانت‌داری باشد و اگر برای هر یک از بخشداران یا فرمانداران استان بعنوان مجریان برگزاری انتخابات شایبه حمایت از کاندیدایی پیش بیاید فورا برکنار می‌شود حتی در شب برگزاری انتخابات.

هاشمی با تاکید بر لزوم جلب مشارکت جوانان در فعالیت‌های اجتماعی، دستور احداث مجتمع سازمانهای مردم نهاد در یکی از پارک‌های شهر زاهدان با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط را داد.

زهرا اربابی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت استانداری نیز در این جلسه با تبریک مناسبت‌های روز جانباز، روز روابط عمومی و ارتباطات و دیگر مناسبت‌های پیش‌رو از مدیران استان خواست تکریم جانبازان و رعایت حقوق آنان را مورد توجه قرار دهند.

وی توسعه دولت الکترونیک، برون سپاری بخشی از خدمات ادارات و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و پاسخگویی مدیران در وظایف و تکالیف اداری خود را مورد تاکید قرار داد.

مدیران کل صنعت و معدن و تجارت، فنی و حرفه‌ای و ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه با بیان بخشی از عملکرد ادارات متبوع خود در سال گذشته به برنامه‌های در دست اجرای خود در سال جاری برای توسعه صنعت و تجارت، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان جویای کار و برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در استان برای ایجاد پویایی و نشاط در جامعه پرداختند.

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark