کد مطلب: 32122
 
استاندار سیستان و بلوچستان
سیستان و بلوچستان سرشار از نعمات خدادادی و زیباییهای طبیعی است
استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید سرزده از شهرستان خاش ظرفیت های تاریخی و گردشگری منطقه را چشمگیر و منحصر بفرد توصیف و بر ضرورت معرفی جاذبه های بکر و دیدنی استان تاکید کرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۷
استاندار سیستان و بلوچستان
 
استاندار سیستان و بلوچستان
به گزارش زاهدانه ، علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در جریان این بازدید اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با وجود داشتن ظرفیت ها و توانمندیهای فراوان در حوزه های مختلف بویژه فرهنگی، تاریخی و گردشگری به سبب اطلاع رسانی اندک و سطحی در کشور ناشناخته باقی مانده است.

وی افزود: تنها چند اثر ویژه و خاص مانند شهرسوخته که موضوعی بین المللی است مورد توجه قرار گرفته اما پتانسیل گسترده و فراوان از جمله اماکن بکر طبیعی، تاریخی، باستانی، گردشگری و فرهنگی در جای جای سیستان و بلوچستان به مراتب بیشتر از آن چیزی است که تاکنون به آن پرداخته شده است.



وی بیان کرد: امروز گردشگری به عنوان یک تخصص و صنعت بسیار مهم و اثرگذار در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره به شمار می رود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: میراث فرهنگی و گردشگری از سال های دور در کشورهای دنیا به عنوان یک صنعت تخصصی و جذاب و منبع بزرگ درآمدی به حساب می آمده است، اما در ایران تاکنون این نگاه تخصصی در حد انتظار و ارزش و جایگاه کشور وجود نداشته است.



هاشمی با اشاره به آثار متعدد تاریخی، باستانی و طبیعی استان سیستان و بلوچستان گفت: آثار بسیاری در استان سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که برای معرفی آنها تلاش مضاعفی لازم است.



استاندار اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از نظر آثار تاریخی و جذابیت های گردشگری دارای پتانسیل های زیادی مانند کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان، گل فشان ها، رودخانه های متعدد، مناظر طبیعی بکر، باغات میوه های گرمسیری، ساحل زیبای دریا، منطقه آزاد تجاری صنعتی، قلعه ها، سنگ نگاره ها و آثار متعدد باستانی و تاریخی درشهرهای مختلف خاش، ایرانشهر، سراوان، سرباز، نیکشهر، چابهار، کنارک، زاهدان، زابل و سایر شهرستانها است.

به گزارش ایرنا استاندار سیستان وبلوچستان در دومین سفر خود به شهرستان خاش از محلهای اسکان و مکانهای خدمات رسانی نوروزی خاش دیدن کرد.
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایرنا