کد مطلب: 50370
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه:
کارشکنی عربستان به دستور آمریکاست/ جبهه گیری در مقابل ایران اشتباهی بزرگ است/ آمریکا از توان موشکی و دفاعی ایران می ترسد
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه با بیان اینکه کارشکنی عربستان در مناسک حج به دستور آمریکا است، گفت: آمریکا به واسطه سایر کشورها می خواهد در مقابل ایران جبهه گیری کند زیرا از توان موشکی و دفاعی ایران هراس دارد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۶
 
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به اینکه حج یکی از بزرگترین اجتماعات مسلمانان جهان است، اظهار داشت: منع عربستان برای زائران ایرانی بازتاب گسترده منفی را در بین کشورها دارد زیرا ایران از لحاظ قدرت، نفوذ، اسلام و صلح از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و ثبات آن در منطقه مطرح است.

جبهه گیری در مقابل ایران اشتباهی بزرگ است
وی گفت: عربستان می خواهد با همدستی هم پیمانان خود آمریکا، اسرائیل و غرب ایران را منزوی کند اما بدانند هر کشوری که بخواهد در مقابل ایران جبهه گیری کند اشتباه بزرگی کرده است.

عربستان سعودی توان اداره مناسک حج را ندارد
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه با اشاره به اینکه حج جنبه عبادی دارد، بیان داشت:  مناسک حج ربطی به مسائل سیاسی نداشته از اینرو این اقدام سعودی ها در شرایط حساس منطقه به نفع دشمنان ایران اسلامی است زیرا این اقدام عربستان مبنی بر جلوگیری ایرانیان از مناسک حج با اشاره آمریکایی ها صورت گرفته که این مهم در آینده ای نه چندان دور به ضرر عربستان تمام خواهد شد.
وی با بیان اینکه عربستان سعودی توان اداره مناسک حج را ندارد، افزود: باید کشورهای اسلامی در مقابل این حرکت به سازمان ملل اعتراض کرده زیرا هیچ قدرتی حق ندارد ملتی را از زیارت خانه خدا منع کند.

سد فی سبیل الله گناهی کبیره است
مولوی ریگیان پور با بیان اینکه سد فی سبیل الله گناهی کبیره است، خاطر نشان کرد: هر شخص یا گروهی که جمعی را از مسجدالحرام بازدارد گناه کرده چرا که این امر یک دِین الهی بوده و جلوگیری از آن گناه کبیره محسوب می شود.
وی تاکید کرد: برخورد سیاسی عربستان در خصوص حج ناشی از نابلدی و بی کفایتی آل سعود است زیرا این امر نشان از ضعف مدیریت آنها دارد.

آمریکا از توان موشکی و دفاعی ایران هراس دارد
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در پایان با اشاره به ترس آمریکا از ایران بعلت قدرتی که در منطقه دارد، گفت: آمریکا به واسطه سایر کشورها می خواهد در مقابل ایران جبهه گیری کند زیرا از توان موشکی و دفاعی ایران هراس دارد و از طریق تفرقه اندازی بین مذاهب می خواهد ایران را از این توان و قدرت خود دور کند اما هیچگاه موفق به اجرای نقشه های شوم خود نخواهد شد زیرا ملت ایران با بصیرت، هوشیار و آگاه هستند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark