کد مطلب: 42955
 
وحدت ضرورت دنیای اسلام است
مدیر کل ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: وحدت ضرورت روز دنیای اسلام است و بانوان و مادران در عرصه وحدت نقش مهمی را ایفا می کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۴
 
حجت الاسلام عباس دانشی
حجت الاسلام عباس دانشی ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت پیامبر اکرم در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت : وجود پیامبر عزیز و گرانقدر اسلام به مقام و منزلت زن در دنیا مرتبه ای بالا بخشید و زنان در پرتو دین مقدس اسلام به منزلت شایسته خودشان دست پیدا کردند .
وی گفت : دین مقدس اسلام برای مقام زن و خانواده جایگاه والایی را در نظر گرفته است و ما خدا را شاکریم که پرو این دین و ایین هستیم .
دانشی افزود : زمانی محیط بگونه ای بود که زنان کمترین حقوق اجتماعی را نداشتند و جامعه حتی برای زن و دختر حق حیاط قائل نبودند ، پدر دختر دلبند خودش را زنده به گور می کرد و مردان و زنان از داشتن فرزند دختر نگران و مصیبت زده می شدند اما اسلام به زن مقامی عنایت کرد که پیامبر اسلام (ص) در مقابل اصحاب خودش بر دست دختر خود بوسه زد و او را در اوج تکریم نمود.
دانشی با اشاره به اهمیت وحدت بیان کرد : وحدت ضرورت روز دنیای اسلام است و بانوان ، مادران و دختران می توانید در عرصه وحدت نقش مفیدی داشته باشند زیرا زنان و مادران در کانون خانواده ، محور و مدار این کانون هستند و می توانند در عرصه وحدت نقش مهمی را ایفا کنند .
وی گفت : مسلمانان شیعه و سنی و همه احاد جامعه اسلامی در تمام دنیای اسلام باید قدردان یکدیگر باشند و به حکم قران به ریسمان الهی جمیعاً اتصال داشته باشند.
وی به آیات قرانی اشاره نمود و افزود : به فرمایش قرآن کریم مومنان برادران یکدیگر هستند و این پیام مهم هفته وحدت است و در سایه پیامهای دین مقدس اسلام و فرمایشات مراجع اسلام جامعه ای سرشار از وحدت و اتحاد بسازیم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark