کد مطلب: 36782
 
بحران آب اصلی‌ترین چالش دولت یازدهم است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بحران آب به عنوان اصلی‌ترین چالش امروز دولت مطرح شده، گفت: برای برون نفت از بحران آب از واردات این مایه حیات استقبال می‌کنیم.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۵
بحران آب اصلی‌ترین چالش دولت یازدهم است
 
به گزارش زاهدانه ، "علی ایرانپور" نماینده اصفهان و مبارکه با اشاره به "تهاتر" نفت و گاز ایران با آب تاجیکستان، اظهار داشت: کشور ایران یکی از 10 کشور پرتنش آبی دنیا بوده که در حال حاضر با مشکلات آبی شدید روبرو شده است.
 
وی ادامه داد: بحران آب کشور در ابتدا در حوزه صنعت و کشاورزی بود، اما متاسفانه در حال حاضر این موضوع به مسئله آب شرب مردم کشیده شده است.
 
ایرانپور افزود: بسیاری از مناطق کشورمان از بی‌آبی رنج می‌برند و باید راهکارهای مختلفی ارائه شود تا بتوان از وضعیت بحرانی خارج شد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه ممانعت از خروج آب‌های مرزی از داخل کشور و روش‌های نوین و بارور کردن ابرها از راهکارهای مقابله با بحران آب است، تاکید کرد: خرید آب از کشورهای همسایه که علاقه‌مند به فروش آب هستند، طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای خزر با پرداخت هزینه جهت شیرین کردن آب نیز به عنوان مهم‌ترین محورهای مقابله با بحران آب مطرح می‌شود که می‌تواند به برون نفت از بحران آب کمک کند.
 
ایرانپور با تاکید بر اینکه خرید آب از کشورهای دیگر کار خوبی است، تأکید کرد: با توجه به اینکه ما به برخی از کشورها گاز صادر می‌کنیم برخی از کشورها نیز علاقه‌مند به واردات از کشور ما هستند، بنابراین می‌توانیم در قبال صادرات به این کشورها برای نیاز آب کشور دست به واردات بزنیم.
 
ایرانپور با مورد خطاب قرار دادن وزیر نیرو، گفت: در حال حاضر زمانی نیست که وزارت نیرو بخواهد با حوصله و در یک برنامه طولانی مدت و چندین ساله مسائل آبی کشور را دنبال کند، هم اکنون بحران آب به قدری شدید است که اگر امروز چاره‌ای برای بحران آب شود، بهتر از فردا و فردا بهتر از پس فردا است.
 
عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به تجمع 16 نفر از نمایندگان اصفهان در مقابل نهاد ریاست جمهوری به علت معضل آب این استان، خاطرنشان کرد: قبلاً در استان یزد، کرمان و چهارمحال بختیاری نیز شاهد بحران آب بوده‌ایم و این عوامل نشان می‌دهد بحران آب به عنوان اصلی‌ترین چالش امروز دولت مطرح می‌شود و باید راهکارهای مقابله با آن هر چه سریع‌تر دنبال شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark